13:23

چهارمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «بی مادر» اثر سید مرتضی فاطمی به همراه «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در پنجمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم بی مادر اثر سید مرتضی فاطمی در ساعت ۱۳ و دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.
جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل ودست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

بی‌مادر
بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر چیزهایی از دست بدهد.
امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی ترکیب کامل بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

دسته دختران
این فیلم ساخته منیر قیدی، تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری و فیلمنامه: منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد، ابراهیم امینی و بازنویسی ساناز بیان روی پرده جشنواره فیلم فجر خواهد رفت.
مدیر فیلمبرداری این اثر را سامان لطفیان، تدوین حمید نجفی‌راد، موسیقی ستار اورکی، طراح صحنه و لباس محمدرضا شجاعی، طراح چهره‌پردازی عباس عباسی و صدابرداری مهدی ابراهیم‌زاده برعهده داشتند که از میان آنان ستار اورکی تا کنون سه بار نامزد دریافت سیمرغ شده است، محمدرضا شجاعی با طراحی لباس فیلم ایستاده در غبار در سی‌وچهارمین جشنواره فجر سیمرغ این بخش را دریافت کرد، عباس عباسی نیز با چهره‌پردازی دو فیلم چهارراه استانبول و ۲۳ نفر دوبار نامزد دریافت جایزه شده است.
حمید نجفی‌راد علاوه بر تدوین این اثر، در فیلم علفزارنیز تدوینگر بوده و امسال با دو فیلم در جشنواره حضور پیدا کرده است. علاوه بر او، ستار اورکی نیز ساخت موسیقی خائن‌کشی را برعهده داشته. همچنین محمدرضا شجاعی طراح صحنه ‌و لباس فیلم ضد نیز بوده، عباس عباسی در فیلم‌های شهرک و ملاقات خصوصی نیز چهره‌پردازی را برعهده داشته و مهدی ابراهیم‌زاده صدابردار ملاقات خصوصی بوده است و هر یک از این هنرمندان با داشتن بیش از یک فیلم در جشنواره شانس خود را برای دریافت جایزه بالا برده‌ برده‌اند.
همچنین برای نخستین بار در جشنواره سینما و قدرت روایت در سلسله نشست‌های دانشگاهی برگزار همچنین نشست نگارش برای اجرا در قالب نشست تخصصی برگزار می‌شود. در بخش شبی با اندیشمندان موضوع سینما تاریخ و تمدن است؛ در بخش نوشته های آثار گنجینه اقتباس و بومی سازی متون غیر فارسی و در بخش فیلم های گنجینه فیلم ناخدا خورشید ناصر تقوایی نمایش داده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *