ملاقات خصوصی امید شمس و ماهان حمید شاه‌حاتمی

10:32

چهارمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم « ملاقات خصوصی» اثر امید شمس به همراه «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در چهارمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم ملاقات خصوصی اثر امید شمس در ساعت ۱۳ و ماهان به کارگردانی حمید شاه حاتمی در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.
جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ها با عوامل ودست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

ملاقات خصوصی
سینمایی ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس و تهیه‌کنندگی امیر بنان که فیلم‌نامه‌ آن را امید شمس. علی سرآهنگ و بهمن ارک نوشته‌اند، امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.
از عوامل پشت صحنه این مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، چهره‌پرداز: عباس عباسی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده و موسیقی را بامداد افشار برعهده داشته‌اند.
بامداد افشار که ساخت موسیقی این اثر را انجام داده در جشنواره سی‌وهشتم فجر سیمرغ بلورین این بخش را برای فیلم «پوست» به دست آورد و عباس عباسی نیز برای چهره‌پردازی دو فیلم «چهارراه استانبول» و «۲۳نفر» کاندید دریافت جایزه شد.
عباس عباسی در این دوره جشنواره با چهره‌پردازی سه اثر، مهدی ابراهیم‌زاده با صدابرداری دو فیلم، و بامداد افشار با ساخت موسیقی سه فیلم از میان آثار سودای سیمرغ در این دوره جشنواره فجر حضور دارند.
داستان فیلم ملاقات خصوصی از یک شهر کوچک آغاز می‌شود. پروانه دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان می‌داده حالا یک بدهکار فراری است. او در عطاری پدرش کار می‌کند و با پدرش در زندان به طور مخفیانه در ارتباط است. این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی یکی از هم‌بندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه گهگاه بخاطر برخی مسائل بایکدیگر حرفهای کوتاهی می‌زنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر به یکدیگر گره می‌خورد…

ماهان
حمید شاه حاتمی فرزند علی شاه حاتمی کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون در اولین تجربه فیلمسازی اش به سراغ قصه ای اجتماعی رفته است که توانسته در جشنواره فیلم فجر حاضر شود. فیلم ماهان اولین تجربه حمید است که پدرش علی تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفته و جزو آثار حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران است.
خلاصه داستان فیلم ماهان روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی قرار می دهد.
بازیگران فیلم سینمایی ماهان همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان بازیگران فیلم ماهان است، عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، موسیقی:فردین خلعتبری، بازیگردان: هامون قاپچی، مدیر تولید: مهدی مهابادی است.
امسال برای نخستین بار، برنامه نشست های دانشگاهی و تخصصی در روز چهاردهم بهمن در همان ساعات برگزار می شود، نشست دانشگاهی دانشگاه یا مدرسه مسئله این است و همچنین نشست تخصصی واکاوی آموزش مالی در رشته سینما بر طبق ساعات و روزهای قبل در سالن شماره ۴ برج میلاد برگزار می‌شود.
در بخش شبی با اندیشمندان آموزش ماندگار در سینما (نکوداشت زنده یاد دکتر اکبر عالمی)، بخش نشست‌های آثار گنجینه انسان و معنای زندگی و در بخش فیلم های گنجینه فیلم گاو اثر داریوش مهرجویی نمایش داده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *