23:45

مراسم نمایش خصوصی فیلم «برکه خاموش» به نویسندگی و کارگردانی بهادر زمانی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بازیگران، عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
به گزارش رسیده، مراسم نمایش خصوصی فیلم «برکه خاموش» به کارگردانی بهادر زمانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا نجاتیان شامگاه جمعه (۱۵ مرداد) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
در ابتدای مراسم تهیه‌کننده درباره آسیب‌های اجتماعی که گریبانگیر جامعه هنری شده صحبت کرد و گفت: به تازگی فیلم‌ها کمتر با دغدغه‌های اجتماعی ساخته و جای خالی این آثار بین تولیدات ما احساس می‌شود.
زمانی هم بعد از تقدیر از عوامل اثر بابت همراهی و‌ همکاری با گروه در روزهای شیوع کرونا این اثر‌ را به دنیای موسیقی تقدیم کرد و گفت: این فیلم دغدغه‌مند بوده و به معضلات و مسائل مختلف حوزه موسیقی پرداخته است، مواردی که به خصوص جوان‌ترهای این عرصه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
زمانی که او را در نقش حضرت عباس در فیلم سینمایی «روز رستاخیز» دیده بودیم، پیش از این کارگردانی فیلم بلند مستند داستانی «میرقاسم» به تهیه‌کنندگی هومن کبیری و نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه را هم در کارنامه کاری خود دارد. «برکه خاموش» اولین کار سینمایی مستقل او است که فیلمبرداری آن سال گذشته در سکوت خبری انجام شد.
«برکه خاموش» در بیش از ۳۰ لوکیشن و با حدود ۱۰۰ بازیگر تولید شده است. همچنین در این فیلم که به معضلات حوزه موسیقی و مشکلات عدیده فعالان این حوزه پرداخته، از گروه‌ها و خواننده‌های مختلف استفاده شده است. می‌توان گفت که رنگ‌بندی پلان‌ها و نوع نورپردازی که به واسطه موضوع و فضا در «برکه خاموش» به کار رفته از نقاط برجسته این اثر است.
بازیگران این فیلم اغلب از بین چهره‌های تئاتری و بازیگران جوانی انتخاب شده‌اند که خیلی از آنها با این فیلم به حوزه سینما معرفی می‌شوند. فرزانه کریمیانفر، یاور احمدی‌فر، امیر زمستانی و… برخی از بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند.
در خلاصه داستان «برکه خاموش» آمده است: فیلم مصائب زندگی دختر جوانی را بیان می‌کند که علاقه بسیار به نوازندگی دارد. با ورود او به جهان موسیقی، زندگی‌اش دستخوش اتفاقات غیر منتظره‌ای می شود و… .
دیگر عوامل این فیلم عبارت هستند از: مجری طرح: پویا نوری، مدیر فیلمبرداری: مهدی افشار، دستیار اول فیلمبردار: احمد کاوسی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: فرزین فتحی، دستیار دوم کارگردان: مهدی مقدم، منشی صحنه: شقایق صادق، مدیر صدابرداری: حمید زیباکلام، طراح گریم: مریم سلیقه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا امین‌زاده، موسیقی: بابک پورعابدینی، سعید نیک‌پور، تدوین: نیکا عسگری، طراحی و ترکیب صدا: ندا محسنی، اصلاح رنگ و نور: حسن نجفی، بازیگردان: حمیدرضا خلیلی، مدیر تولید: اصغر بازگشا، مدیر تدارکات: محمود جعفری، مدیر امور مالی: سید محمدرضا حسینی، مدیر روابط عمومی: فاطمه شهدوست عکاس: حسین عصار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *