11:24

آثار «اندی وارهول» هنرمند پیشرو، که برخی آثارش در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود با نمایشگاه‌گردانی امیر راد، بر روی دیوارهای موزه به نمایش درآمد.

به گزارش ایرنا، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز به کار نمایشگاه پرسونا در موزه هنرهای معاصر تهران گفت: تقاضای نمایش آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر  از سوی مخاطبان همیشه عنوان شده است که بر اساس این استقبال، تلاش کردیم  با برنامه‌ریزی مشخص، به صورت سالانه ۸ نمایشگاه را ارائه کنیم که ۴ نمایشگاه به آثار گنجینه موزه اختصاص خواهد داشت.

آثار «اندی وارهول» از گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد

وی با اشاره به جایگاه موزه در هنر معاصر گفت: ۴ نمایشگاه دیگر بر روی آثار هنرمندان معاصر ایرانی و خارجی و  همچنین ارائه نمایش های پژوهشی همچون نمایشگاه نهان بر عیانکه در حال حاضر در این موزه درحال برگزاری است، اختصاص خواهد یافت.

امیر راد کیوریتور نمایشگاه پرسونا که به مرور آثار اندی وارهول نویسنده، عکاس و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی اختصاص دارد، در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه گفت: من هرچه باید بگویم در این نمایشگاه گفتم. در این نمایشگاه آثاری از وارهول حضور دارد که یک اثر جدید، به همراه فیلم هایی از این هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران یکی از بزرگترین گنجینه های هنری در جهان است و ما برای اینکه یک رفتار معاصر داشته باشیم باید تلاش کنیم خوانش های معاصر از آثار کلاسیک این گنجینه ارائه کنیم.

نمایشگاه «پرسونا» با کیوریتوری امیر راد با آثاری اندی وارهول از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که بعضی از آن‌ها به صورت پورتفولیو و شامل چند اثر است، عصر سه‌شنبه ۲۵ خردادماه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر راد کیوریتور نمایشگاه و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر همچون امیر سقراطی، سعید اسلام زاده‌، محمدرضا فیروزه ای و عباس مشهدی زاده در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

آثار «اندی وارهول» از گنجینه موزه هنرهای معاصر به نمایش درآمد

اَندی وارهول هنرمند، نویسنده، عکاس و فیلم‌ساز پیشرو آمریکایی از بنیان‌گذاران هنر پاپ دهه ۱۹۵۰ است.

نمایشگاه پژوهشی «نهان بر عیان» هفته گذشته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از  نمایشگاه های نهان بر عیان و پرسونا، می‌توانند تا ۱۷ شهریور، همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *