10:34

فرهنگسراى نياوران به زودى ميزبان نمايشگاه انفرادى آثار نقاشيخط مهشيد صابرى پور به نام ( مونس جان) خواهد بود . نمایشگاه آثار نقاشیخط مهشید صابری‎پور 14 آبان ماه در گالری شماره 2 به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.
به گزارش روابط ‎عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه با 30 اثر نقاشیخط از اين هنرمند ، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
وى متولد بهار ١٣٦٨ تهران ، داراى مدرك كارشناسى حقوق و دو دهه از عمر خود را در جهت كسب مهارت‎هاى متعددى در حوزه هنر گذرانده‎ است كه شامل طراحى با سياه قلم، هايپر رئال ،نقاشى با آبرنگ ،اكرليك، رنگ روغن، طراحى طلا و تايپوگرافى و همكارى با معماران داخلى مى‎باشد.
در زمينه زيبايى شناسى و كمپوزسيون و هنرهاى تجسمى زير نظر استاد على فرامرزى كسب مهارت كرده و با پى بردن به علاقه راسخ خود به نقاشيخط در اين حوزه گام نهاده و در اين زمينه از تجارب اساتيد برجسته‎اى چون استاد اسماعيل رشوند و استاد غلامحسين الطافى بهره‎مند گردیده است.
نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام…. مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگها، دنیایی که در نهایت او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش میکند.
وى بر مبناى انتخاب سبك اينچنين ميگويد: نزديك به ٦ دهه از آغاز جنبش نقاشیخط میگذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است.از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان میتواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد.
سیاه مشق های دوره ی صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگهای اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه ای در کتیبه ها و مساجد و حتی کمی عقب تر از این دوران، خطوط و نقوش بکار رفته روی سفال های نیشابوری و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده اند که به خوبی ریشه دار بودن هنر نقاشیخط را به ما گوشزد میکنند.
امروزه ما با حفظ جنبه ى زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎ها و هنر‎ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد.
وى امیدوار است در این نمایشگاه بتواند پیوندی میان نگاه شما عزیزان و احساس خود ایجاد کند که اگر این امر تحقق یابد، او به خواسته خود رسیده است.
نمایشگاه نقاشیخط از 14 تا 22 آبان در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا 18 و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا 18 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.
«رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازدید الزامی است.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *