13:16

فرهنگسرای اندیشه در قالب ویژه برنامه «نذر کتاب» 350 جلد کتاب به کتابخانه مناطق محروم در خرمشهر اهدا کرد
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7، فرهنگسرای اندیشه با راه‌اندازی پایگاه «نذر و اهدای کتاب» و پویش مربوط به آن در جهت اجرایی شدن سنت حسنه نذر و اهدای کتاب گام برداشته و افراد مختلف را دعوت به این اقدام کرده است.
این ویژه برنامه با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین عموم مردم و به ویژه مناطق محروم کشور که شاید دسترسی‌های کمتری به این محصول فرهنگی داشته باشند برگزار شده و تلاش دارد ضمن توسعه این فرهنگ در سطح ملی، به بیشتر خواندن کتاب‌ها کمک کند.
فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین اقدام خود کتاب‌های جمع‌آوری شده را جهت تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم کشور به این مناطق می‌فرستد. از این روی کتابخانه فرهنگسرای اندیشه درنظر دارد با اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم کشور، ضمن تجهیز این مراکز فرهنگی هنری، دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار کشور را از این هدیه معنوی برخوردار کند.
در سومین اجرا از ویژه برنامه «نذرکتاب»، تعداد 350 جلد کتاب در زمینه‌های موضوعی مختلف از جمله ادبیات، تاریخ، مذهبی، علمی، کودک و نوجوان و … به کتابخانه‌های مناطق محروم و کمتر برخوردار اهدا شد.
این برنامه با مشارکت گروه دانشجویی جهادی دانشگاه تهران برگزار شد و طی آن کتاب‌هایی به کتابخانه موسسه خیریه علی بن ابیطالب (ع) درخرمشهر اهدا و ارسال شد.
لازم به ذکر است طرح «نذر کتاب» حرکتی مردمی است که شباهت بسیاری به نذوراتی دارد که مردم در مناسبت‌های مختلف با نیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهند اما در این طرح به جای اهدای غذای جسم به مستمندان با اهدای کتاب که همان غذای روح است افراد را بی‌نیاز می‌کند. این برنامه پیش از این در استان‌های چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی برگزار شده و صدها کتاب به کتابخانه‌های این دو استان اهدا شده است.
براساس این گزارش، کتابخانه اندیشه از آحاد مختلف جامعه، شهروندان و افراد مختلف دعوت می‌کند تا به این پویش پیوسته و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تجهیز بخشی از منابع کتابخانه‌های مناطق محروم مشارکت کنند. علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خوانده شده و یا بلااستفاده خود را به کتابخانه فرهنگسرای اندیشه اهدا کنند تا این محصولات در سراسر کشور توزیع شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *