گفت‌وگو با حامی علی‌زاده کارگردان نمایش «باتلاق»:

17:52

کارگردان نمایش «باتلاق» مطرح کرد
حامی علی‌زاده: نباید بگذاریم تئاتر تنها بماند
نمایش «باتلاق» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حامی علی‌زاده از ۳ آبان روی صحنه بوده و تا ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در ‌سالن ‌شماره دو عمارت ‌سیمرغ ‌درنیکا ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است. کارگردان این اثر با اشاره به اینکه اجرا رفتن را وظیفه خود می‌داند تا باعث خاموش شدن چراغ تئاتر نشود، گفت: نباید بگذاریم تئاتر تنها بماند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «باتلاق» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حامی علی‌زاده تا 18 آبان 1401 در ‌سالن ‌شماره دو عمارت ‌سیمرغ ‌درنیکا ‌میزبان مخاطبان خواهد بود.
حامی علی‌زاده کارگردان نمایش «باتلاق» درباره اجرای این اثر در شرایط فعلی جامعه به ایران تئاتر می‌گوید: «در جنگ‌های جهانی بزرگان تئاتر به فعالیت‌شان ادامه دادند چون وظیفه تئاتر ایجاد گردهمایی و تفکر است.»
او ادامه می‌دهد: «من وظیفه خود می‌دانستم تا در این شرایط اجرای روی صحنه ببرم و باعث نشوم که تئاتر چراغش خاموش شود. خداراشاکرم که استقبال از نمایش ما خیلی خوب و مقبول بود.»
بازیگر نمایش «شفیره» با تاکید به اینکه همه هنرمندان باید کنار تئاتر باشند، می‌گوید: «از نظر من به هیچ عنوان نباید بگذاریم تئاتر تنها بماند؛ هنرمندان، استادها و هنرجوهای تازه نفس تئاتر باید همیشه در کنار تئاتر باشند.»
این هنرمند درباره حمایت‌های اداره کل هنرهای نمایش از تئاترها ادامه می‌دهد: «از مسئولان تئاتری خصوصا اداره کل هنرهای نمایشی تقاضا دارم تا نمایش‌های روی صحنه را حمایت کنند و در این روزها باعث دلگرمی اهالی هنر و تئاتر باشند. ما حدود هفت ماه است که با دانشجویان تئاتر تمرین می‌کنیم تا فقط چند شب حال‌مان از اجرا رفتن روی صحنه خوب باشد. همه ما از دل، جان و مال‌مان برای این اثر گذاشتیم و باید توجه مدیران را نسبت به نمایش‌مان ببینیم تا برای حضور دوباره در صحنه نمایش دلگرم شویم.»
حامی علی‌زاده از کار کردن با دانشجوبان تئاتر می‌گوید: «کارکردن با دانشجویان تئاتر خیلی برایم لذت بخش است و از همین الان در حال آماده شدن برای اثری جدید هستیم که اطلاعات آن بعدا اعلام خواهد شد.»
امیرحسین ‌عباس ‌زاده، محمدحسین ‌مصلحتی، سمانه همدانی، سارا قاسمی صابر، حسام یگانه، سعید ‌رستمی، محمدرضا ‌فرشاد، فرناز رستمی، شهرزاد هاشمی، صبا تقی‌پور، معراج سامان‌لو، ترانه گلشن ایرانپور و بهاره سلیمانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
محمدرضا ‌فرشاد (دستیار کارگردان)، ترانه گلشن ایرانپور، معراج سامان لو (دستیاران نور)، امیررضا راستگو (طراح پوستر) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب (مجری طرح) از عوامل این اثر نمایشی هستند.
باتلاق با رویکردی اجتماعی روی صحنه آمده و توجه ویژه‌ای به جوانان دارد.
در خلاصه نمایش «باتلاق» آمده است: «همه مردن، همه مردیم، قبر کوچیک آدمای بزرگ، هوای بارونی، هوای بعد از بارن، قدم زدن توی خیابون و دیدن آدم‌هایی که تا گردن فر رفتن توی منجلاب و نمی تونن خودشون رو نجات بدن، تهش همینه مرگ و…»
این اثر نمایشی از 3 آبان روی صحنه بوده و تا 18 آبان 1401 در ‌سالن ‌شماره دو عمارت ‌سیمرغ ‌درنیکا ساعت 21 با قیمت بلیت 80 هزارتومان ‌میزبان مخاطبان تئاتر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال بلیت این نمایش را تهیه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *