روایتی از کارگردان و بازیگر «اهانت به تماشاگر» از زیستن روی صحنه

12:53

نمایش «اهانت به تماشاگر» با بازی و کارگردانی نادر خوش‌بخت از ۱۹ آبان در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت. کارگردان این اثر نمایشی می‌گوید حدود هشت ماه تمرین کرده‌اند، وقت، هزینه و انرژی بسیاری برای کار گذاشته‌ شده و طبیعتا همه منتظر سرانجام و نتیجه کار هستند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «اهانت به تماشاگر» به نویسندگی پیتر هاندکه، بازی و کارگردانی نادر خوش‌بخت از 19 تا 30 آبان ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت.
نادر خوش‌بخت کارگردان و بازیگر نمایش «اهانت به تماشاگر» به خبرنگار ایران تئاتر گفت: «از روز اولی که من وارد عرصه هنر خصوصا تئاتر شدم بر این باور بودم که من باید کسی باشم که همیشه در روند پیشرفت و روشن ماندن چراغ تئاتر در حد توانم تلاش کنم.»
خوش‌بخت در ادامه از نتیجه گیری تلاشی هشت‌ماهه می‌گوید: «تصمیم من این نبود که در این شرایط اجتماعی اجرا بروم، ما حدود هشت ماه تمرین کرده‌ایم و وقت، هزینه و انرژی بسیاری برای کار گذاشته‌ایم؛ طبیعتا همه منتظر سرانجام و نتیجه کار هستیم.»
این بازیگر افزود: «به خاطر مسئولیتی که در قبال گروه و مسیری که خودم انتخاب کردم دارم این نمایش را به اجرا می‌رسانیم. اجرای من روی این شرایط سایه نمی‌اندازد و طبعا شرایط هم سایه بر نمایش من نخواهد انداخت.»
کارگردان نمایش «اهانت به تماشاگر» درباره تئاتر می‌گوید: «از نظر من تئاتر مستقل است مانند تمام مشاغل دیگر و باید کار و رسالتش را انجام دهد و هیچ‌وقت متوقف نشود. حتی در دوران غارنشینی حتی تئاتر به صورت‌های اولیه اجرا می‌شده. همه افکار، عقاید و اندیشه‌ها برای من که کار تئاتر می‌کنم خیلی محترم است، تئاتر جایی است که در آن تبادل اندیشه‌ها می‌شود. ما باید با به سمت رشد در تئاتر برویم چون دیگر ثانیه‌ها و دقیقه‌ها هم در قرن 21 مهم است.»
نادر خوش‌بخت درباره نمایشی که روی صحنه می‌برد گفت: «این نمایشنامه سال 1966 نوشته شده است و نویسنده آن در سال 2019 نوبل ادبیات گرفته است و برای من ثابت شده است که این نمایش ارزش هشت ماه تمرین و هزینه کردن را دارد. نمایش «اهانت به تماشاگر» شاید نامی پس‌زننده داشته باشد ولی درعین حال می‌توان به آن توجه و تامل کرد چون شاهد کاویدن هنر تئاتر در حضور مخاطب هستیم.»
کارگردان نمایش «کار هنرپیشه روی خود» می‌گوید: «تمام تلاشمان را برای یک ساعت تئاتر دیدن مخاطب کردیم و در این فضای گرم دانشجویی سعی کردیم قیمت بلیت معقولی برای تماشاگران در نظر بگیریم.»
نادر خوش‌بخت در پایان درباره نمایش «اهانت به تماشاگر» گفت: «این نمایش روایت یک کارگردان و بازیگر تئاتر از زیستن روی صحنه و حضور در جهان تئاتر، خطاب به خودش و همه‌ تماشاگرانی که قرار است تا یک ساعت دیگر وارد سالن شوند و نمایش‌اش را به تماشا بنشینند است؛ نمایش به صورت مونولوگ با بازی خودم اجرا خواهد شد.»
علی اصغر حداد (مترجم)، فواد تباک، دانیال ‌میرزایی، متین شاخص، گلی رمضانی، سهراب جمالی (گروه پرفورمنس آرت)، مهرداد ‌افشار (مشاور کارگردان، مدیر تبلیغات و ویدئو آرت)، ریحانه کریمی (دستیار کارگردان و مدیر صحنه)، یاسمن میرزایی (کروئوگرافیست)، مرتضی ‌پورعلی (آهنگساز، طراح پوستر و بروشور)، فرزام تباک (گیتاریست)، حسین ‌صحرایی (طراح صحنه)، شروین ورگردی (طراح لباس)، زهرا ‌بهرامی (دوخت لباس) و نیکو کوچک‌کوثری (طراح لوگو تایپ) عوامل این اثر نمایشی در تالار مولوی هستند.
مخاطبان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 30 آبان ماه ساعت 19:30 روی صحنه است با مبلغ 40 هزار تومان از سایت تیوال تهیه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *