12:33

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: کار هنری باید هم دارای محتوا و مضمون غنی و مهمی باشد و هم در قالب و فرم زیبایی به نمایش گذاشته شود تا مخاطب را مجذوب خود کند. «موقعیت مهدی» دقیقا اثری با این ویژگی ها است.
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه فیلم سینمایی موقعیت مهدی را در اکران جشنواره فیلم فجر تماشا کرده است، گفت: موقعیت مهدی یکی از فیلم‌هایی است که با استقبال مردمی در جشنواره فیلم فجر روبه‌رو شد. این فیلم مخاطب را با آگاهی بر فیلم بودن اثر تحت تاثیر قرار می‌دهد.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری اظهار داشت: بی‌شک روح شهدا یاری‌رسان هنرمندان و عوامل تولیدکننده این فیلم سینمایی بودند که در بازنمایی تاثیرگذار عملیات‌های سرنوشت‌ساز هشت سال دفاع مقدس اینچنین موفق عمل کردند. به شخصه از تماشای این فیلم متاثر شدم و لحظه به لحظه عملیات خیبر که از نزدیک آن را لمس کرده‌ام تداعی شد.
رسالت هنرمندان، ارائه تاریخ در قالب جذاب هنر است که در پی آن نسل جوان از آن آگاه شوند. جوانان ما می‌توانند با تماشای چنین آثاری از سختی‌های تحمیل شده به مردم آن زمان کشور مطلع شوند و قدر داشته‌های امروز کشور را بیشتر بدانند. نسل ایران هشت سال دفاع مقدس خود را فدا کرد تا نسل امروز شرایط بهتری داشته باشد
حسینی در ادامه گفت: هنرمندان هرچه در زمینه معرفی اشخاص فداکار و ایثارگر در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس کار کنند،کم است زیرا دارای دریایی از سوژه‌ها و قهرمانان ناشناخته یا کمتر پرداخت شده در این چهل سال گذشته هستیم.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: سینمای ما تنها به تعداد معدودی از قهرمانان انقلاب و دفاع مقدس پرداخته است. قطعا بنیاد فرهنگی روایت فتح وارد مسیر خوبی شده است که برای موفقیت‌های عمیق‌تر و موثرتر باید به آن تداوم بخشد.
حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ورود هنرمندان به ثبت زندگینامه شهدا در قالب رمان، ادبیات، خاطرات و دیگر حوزه های هنر گفت: کار هنری باید هم دارای محتوا و مضمون غنی و مهمی باشد و هم در قالب و فرم زیبایی به نمایش گذاشته شود تا مخاطب را مجذوب خود کند. موقعیت مهدی دقیقا اثری با این ویژگی ها بود که لحظات حماسی، عاطفی و هیجان‌انگیز را آن‌چنان خلق کرده بود که بیننده حتی لحظه‌ای حواسش از فیلم جدا نمی‌شد.
وی گفت: فیلم‌های سینمایی موقعیت مهدی و تک تیرانداز از آثار موفقی است که بنیاد فرهنگی روایت فتح در ساخت و تولید آن سربلند بوده است، اما باید همچنان با همین کیفیت و کار تحقیقاتی و عمق نگری کار را ادامه دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: موقعیت مهدی با چنین تراز و کیفیتی می‌تواند در دیگر کشورهای دنیا نیز به نمایش گذاشته شود و جامعه بین‌الملل را از جنگ نابرابر عراق بر ضد ایران و اهمیت روحیه شهادت و استقامت رزمندگان ما در پیروزی‌های به دست آمده مطلع کند. امید است تا بنیاد فرهنگی روایت فتح حرکت خود را ادامه دهد و آثار برکات آن را نصیب ملت ایران کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *