توییت مهدی کرم‌پور در حمایت از مهرجویی را بخوانید و ویدیوی چهارسال پیش مسعود کیمیایی در دفاع از فیلمساز هم‌نسل‌اش را ببینید

23:37

بانی‌فیلم- مسعود داودی: سه روز پس از انتشار ویدیویی از داریوش مهرجویی که اعتراض‌هایش را بهبرخوردهای برخی از مدیران سازمان سینمایی با فیلم «لامینور» بیان کرد، جوی از حمایت‌ها فردی و گروهی از این سینماگر بزرگ به راه افتاد.
تشکل‌های صنفی و چهره‌های سینمایی در صف پشتیبانی از کارگردان «لامینور» ایستادند و از مدیران فعلی سازمان سینمایی خواستند که از برخوردهای حذفی و سلبی با فیلمساز صاحب سبکی مانند مهرجویی دست برداشته و نگذارند دامنه اعتراض‌ها به جفایی که به مهرجویی رفت، بیشتر و بیشتر شود.
امروز و پس از اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی که خبر از تمدید شدن پروانه نمایش آخرین فیلم «لامینور» داد، برخی در فضای رسانه‌ای تلاش کردند با توسل به ترفندهایی، خبری را منتشر کنند که براساس آن ادعا شده بود که توسط برخی از نزدیکان به مدیریت دولتی و با هماهنگی یکی از اهالی سینما، ویدیویی از داریوش مهرجویی تهیه شده که این سینماگر به واسطه تمدید پروانه نمایش فیلمش، از مدیریت دولتی سینما تشکر و قدردانی کرده است!
واقعیت این است همه می‌دانیم که مهرجویی کار اشتباهی نکرده تا بخواهد از عملش پوزش خواسته و برای انجام یک رویه اداری مرسوم، از سازمان سینمایی و مدیرانش تشکر کند!
همان گونه که در خبر روابط عمومی سازمان سینمایی متذکر شده، تمدید پروانه نمایش، جزو وظایف این مدیریت بوده و تبعاً لطف و مرحمتی به این کارگردان محسوب نمی‌شود!
آنچه مهرجویی هم در ویدیوی اعتراضی‌اش گفت، نه صرفاً گله و شکایت از تمدید نشدن پروانه نمایش «لامینور» بلکه اعتراض به نوع مواجهه‌ای بود که توسط عده‌ای با فیلم «لامینور» و ساخته‌های قبلی او شده است؛ افرادی که فاقد دانش سینمایی لازم هستند و سواد فرهنگی مناسب برای تعیین صلاح و مصلحت یک اثر سینمایی و هنری ندارند!
این موضوع، نکته تازه‌ای نیست و پیش‌ از این هم بارها و بارها توسط بسیاری از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران که آثارشان با نگاه حدفی ممیزان و زیر تیغ سانسور، جرح و تعدیل و تکّه و پاره شده، گفته‌اند.
بنابراین، داریوش مهرجویی نه تنها مرتکب هیچ خطایی نشده بلکه با دست گذاشتن روی یکی از معضلات مبتلابه سینمای ایران، خواسته نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
درست کردن شایعاتی از این دست که ویدیویی از این فیلمساز تهیه شده و مهرجویی قرار است به واسطه تمدید پروانه نمایش «لامینور» از مدیریت سینما تشکر کند، دادن آدرس غلط برای دور نگهداشتن نگاه‌ها از رفع معضلی به نام ممیزی فیلم‌ها و آثار هنری‌ است.
مهرجویی جایگاهش در سینمای ایران مشخص است و فیلم‌هایش هم نشان از قدر و منزلت او می‌دهد. بنابر این نباید اجازه داد که عده‌ای با لفاظی‌های نادرست نوشتاری و شلتاق انداختن در فضای مجازی، حرمت جایگاه هنری مهرجویی را خدشه‌‌دار کنید.
مهدی کرم‌پور فیلمساز شناخته شده سینمای ایران که فیلم «پل چوبی»اش از گزند تیغ و نگاه سانسور در امان نماند و آسیب دید، تعبیر درست و دقیقی از منزلت و جایگاه هنرمندانی مانند داریوش مهرجویی دارد…
کرم‌پور دو روز پیش در توییتی نوشت:
«خیابان مجاور سازمان سینمایی را به نام داریوش مهرجویی، کنار تئاتر شهر را به نام بهرام بیضایی و گذر تالار وحدت را به نام محمدرضا شجریان ثبت کنید تا برای هر مدیر و کارمندی در هر دولتی هر روز یادآوری شود که چه کسانی برای فرهنگ و هنر این سرزمین مرجع صالح هستند.»

مسعود کیمیایی چهارسال پیش و در پاسخ به نامه مهرجویی در ویدیویی خطاب به این کارگردان هم‌نسل‌اش گفت:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *