همکاری احتمالی مهران مدیری با تلویزیون را میتوان نقطه عطفی پررنگ در کارنامه وی پس از یک دوره ناکامی در شبکه نمایش خانگی و سینما به حساب آورد.
به گزارش ایرنا، خبرهای غیررسمی روزهای اخیر حکایت از آن دارند که مهران مدیری در جدیدترین فعالیت خود قصد دارد تا با یک برنامه جدید، به تلویزیون بازگردد.
این همکاری حتما مورد استقبال مدیران تلویزیون قرار میگیرد اما اگر به شرایط هر دو طرف بازی نگاه کنیم، شاید اشتیاق و شعف مدیری هم به این همکاری تازه کمتر از مدیران تلویزیون نباشد.
تقریبا تمام فعالیتهای خارج از تلویزیون مدیری طی این سالها ناکام بودند
مدیری در دوران پساکرونا، همکاری چندانی با تلویزیون نداشته و در دورهای حتی به بایکوت این رسانه اهتمام کرده است. در این سالها، مدیری هر چه خواست در شبکه نمایش خانگی تولید کرد و دست او برای نیل به اهدافش تماما باز بود؛ به دور از هر گونه مضایقه یا ممیزی آنچنانی. اما نتیجه، ضعیفترین دوره کاری این چهره محبوب بود؛ تقریبا تمام این فعالیتها، شکستهای بزرگی را متحمل شدند چه آنها که مانند «پدر گواردیولا»، «اسکار»، «گل یا پوچ» و «قهوه پدری» در شبکه نمایش خانگی به تولید رسیدند و چه «ساعت ۵ صبح» او که در سینما ساخته شد و با وجود اختیار تمام و کمال وی در مقوله تولید و پخش، به شکست واضحی انجامید.
تلویزیون اکنون تنها گزینه باقیمانده برای مدیری است؛ همان رسانهای که وی از آنجا به شهرت و محبوبیت رسید و هیچگاه نتوانست موفقیت کارهای تولیدی خود در تلویزیون را در مدیومهای دیگری چون شبکه نمایش خانگی، سینما و حتی موسیقی تکرار کند. مدیری بسیار خوششانس بود که به این درجه از محبوبیت رسید وگرنه هر هنرمند دیگری با این ناکامیها، قطعا دیگر مجالی برای تولید برنامه جدید دیگری نمییافت. بنابراین مدیری در تمام این سالها از محبوبیت گذشته خود مایه گذاشت و ارزشافزوده جدیدی را به آن درجه قبلی نیفزود.
همکاری مدیری با تلویزیون، بیش از آنکه به نفع رسانه ملی باشد، احیای برند مهران مدیری و بازگشت او به روزهای باشکوه گذشتهاش تفسیر میشود
بنابر گمانهزنیهای کنونی مبنی بر همکاری تلویزیون با مدیری، بیش از آنکه این امر به نفع رسانه ملی باشد، بهنوعی احیای برند مهران مدیری و بازگشت او به روزهای باشکوه گذشتهاش است. حتی مطرح شدن نام مدیری در کنار اسامی برادران قاسمخانی و ژوله نیز در مسیر احیای این امپراطوری به نظر میرسد.
مدیری هنرمند زیرکی است؛ «جعبه جادویی» برای او، حالا مفهوم صریحتری دارد و بیش از هر زمان دیگری، برای وی حیاتی است. به هر روی فعالیت مدیری در تلویزیون میتواند نتیجه خوبی داشته باشد. هرچند که این اتفاق، برگ برنده تلویزیون هم محسوب میشود و میتواند کاتالیزور خوبی برای این رسانه در مسیر احیای دوران طلایی خود باشد. مسیری که در ماههای گذشته با بازگشت برندهایی چون «پایتخت» و نامهایی چون فرزاد حسنی و محمدرضا گلزار آغاز شده و در ادامه قرار است با چهرههای چون مهران مدیری تقویت شود. قطعا این بازی سه سر برد است که سود آن هم به حساب مدیری واریز خواهد شد و هم تلویزیون و مخاطبان از این فعالیت منتفع خواهند شد.
اولین چیزی که پس از سالها خواندن بانی فیلم دوست دارم بدانم این است که مدیری چه هیزم تری به شما فروخته که پس از پخش هر کار تازه ای از این هنرمند محبوب، سعی میکنید محبوبیتش را تخریب کنید؟! من موردی جز حسادت در لابلای این سطرها ندیده ام. خدا را شکر مدیری آنقدر محبوب، بزرگ و باشخصیت هست که با کارشکنی و حسادت آدم کوچولوها، خرد نخواهد شد.
ثانیاً شکست یا موفقیت کار هنری یک هنرمند را چه کسی یا چیزی تعیین میکند؟ فکر نمیکنید این مردم هستند که با استقبال از یک اثر هنری، موفقیتش را مشخص میکنند؟
که در این صورت، به نظرتان اسکار، گل یا پوچ و یا قهوه پدری ناموفق بودند؟!
خنده دارتر از همه ی اظهار نظرهای این نویسنده محترم، این جمله است: “… و هیچگاه نتوانست موفقیت کارهای تولیدی خود در تلویزیون را در مدیومهای دیگری چون شبکه نمایش خانگی، سینما و حتی موسیقی تکرار کند.”
گزارشگر محترم حتی زحمت یک تحقیق ساده را به خود نداده که بداند سریال ” قهوه تلخ ” مهران مدیری، هنوز پس از سالها موفق ترین کار شبکه خانگی است و یا اینکه سریال پدر گواردیولا، ساخته مهران مدیری نیست و ایشان صرفاً در این سریال بازیگر بود.
و با این اوصاف، مشخص است که چرا نویسنده، نام خود را در کنار چنین متنی درج نکرده!
اگر شما موفقیت افراد بزرگ و خلاق را به شانس ربط میدهید؛ باز هم میتواند دلیلی بر حسادت و تنبلی تان باشد. ولی محض اطلاعتان، هیچ هنرمندی نمیتواند تنها با تکیه بر شانس، بیش از سه دهه، همچنان طلایه دار (حداقل) طنز و یکی از محبوب ترین هنرمندان ایران باشد.
در پایان، از خداوند بزرگ، برای مهران مدیری موفقیت و درخشیدن بیش از پیش و برای شما تعالی و پیشرفت ، هم در وجوه کاری و هم در صفات انسانی طلب میکنم.