‎مهدی فقیه بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون گفت: درست است که هنرمند با تجربه رشد می‌کند اما باید پشتوانه آکادمیک پشت هنر او باشد و این برای کیفیت کارهای ارائه شده واجب است.
‎این بازیگر پیشکسوت شیرازی ، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: جوانان علاقه مند به هنرهای نمایشی دانشگاه‌ها را پر کنند و این هنرها را از مسیر آکادمیک آن دنبال کنند.
‎وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های خوبی برای تحصیل و آموزش در رشته‌های تئاتر و سینما تا مقطع دکتری داریم، افزود: تئاتر کشور نیازمند ورود نسل جوان است و آنها باید به دانشگاه‌ها و رشته‌های سینما و تئاتر وارد شوند.
‎فقیه ادامه داد: هرچند کلاس‌های بازیگری و نویسندگی خوبی نیز در کشور برگزار می شود اما بسیاری از کلاس‌های بازیگری هم تنها وقت علاقه مندان را هدر می‌دهند.
‎این بازیگر نام آشنای تئاتر، سینما و تلوزیون در پاسخ به اینکه آیا عرصه برای ورود بازیگران جوان و تازه‌کار به سینمای کشور باز است، گفت: امیدوارم دیگر خبری از باندبازی در انتخاب بازیگران نباشد.
‎وی گفت: نست به پتانسیلی که شیراز از دیرباز در هنر و فرهنگ داشته و ظرفیتی که تئاتر برای انتقال مفاهیم هنری به انسان‌ها دارد، متاسفانه تولید آثار در فارس کم است و باید فکری عاجل در این زمینه شود.
‎مهدی فقیه سابقه بازی در ده‌ها فیلم سینمایی و مجموعه تلوزیونی را در کارنامه دارد و برای بازی در “ملک سلیمان” سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.
‎اخلاقتو خوب کن، ماهی و برکه، انفرادی، دینامیت، ناخواسته، ملک سلیمان، تولید یک پروانه، لیلی با من است، هور در آتش و ضد گلوله برخی از آثار سینمایی او است و شوق پرواز، سرزمین مادری، علی البدل، آتش سرد و جلال نیز برخی از سریال‌های تلوزیونی است که این بازیگر در انها ایفای نقش کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *