10:56

فیلم‌هایی چون «تیتان»، «تا مرگ» و «خیابان ترس ۳» از بین آثار ترسناکی که در سال ۲۰۲۱ اکران شدند، بالاترین امتیاز را از منتقدان گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از گیم رنت (Game Rant)، ژانر وحشت یکی از متنوع‌ترین ژانرهای سینماست؛ سالانه بی‌شمار فیلم ترسناک اکران می‌شود اما تنها تعداد انگشت شماری از این فیلم‌ها آنقدر نظر مثبت منتقدان را به خود جلب می‌کنند که موفق به کسب عنوان گوجه فرنگی تازه (Fresh) در وبسایت راتن تومیتوز شوند. سایت راتن تومیتوز نقدهای سینمایی را از سراسر جهان گردآوری کرده و براساس آنها به هر فیلم از ۱۰۰ درصد امتیاز می‌دهد، بنابراین امتیاز ثبت شده در این سایت نشان می‌دهد چند درصد منتقدان یک فیلم را تحسین کرده‌اند.

در ادامه فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ را براساس امتیازی که در وبسایت راتن تومیتوز کسب کرده‌اند، مشاهده می‌کنید:

۵. تیتان (۸۸ درصد)

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان

دومین فیلم بلند ژولیا دوکورنو، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فرانسوی، یک کابوس انتزاعی عجیب و غریب همراه با وحشت جسمی است که ترس را از طریق نابودی و اضمحلال آشکار بدن به بیننده منتقل می‌کند. تیتان نخل طلای جشنواره کن امسال را برد و دوکورنو را به دومین بانوی سینماگر در تاریخ تبدیل کرد که این جایزه را از آن خود می‌کند. این فیلم نه تنها نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرده بلکه از مخاطبان نیز  امتیاز ۸۵ درصدی گرفته که در بین فیلم‌های این فهرست بالاترین امتیاز به شمار می‌رود.

تیتان (Titan) درباره یک زن ۳۲ ساله به نام الکسیا است که در اثر یک تصادف از دوران کودکی تا با حال با یک صفحه تیتانیومی در سرش زندگی می‌کند و این شیوه زندگی از او یک قاتل زنجیره‌ای ساخته است. سرعت بالای این فیلم تمام مدت بیننده را سرجای خود میخکوب می‌کند. البته تیتان از آن فیلم‌هایی نیست که مخاطبان از هر دسته و گروهی را به خود جلب کند و برای بسیاری از تماشاگران بیش از حد عجیب و غریب است اما این فیلم در ایجاد فضای رعب و وحشت و غافلگیر کردن بیننده موفق بوده است. پس از فیلم خام (Raw) که نخستین فیلم دوکورنو بود، انتظارات از این کارگردان بالا رفت و وی در فیلم تیتان از آنچه انتظار می‌رفت هم بهتر ظاهر شد.

۴. تا مرگ (۸۹ درصد)

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان

فیلم مهیج و ترسناک تا مرگ (Till Death) با بازی مگان فاکس درباره زنی است که به عنوان بخشی از یک نقشه انتقام، دست بسته کنار جسد شوهرش رها شده و باید از پس دو قاتلی که برای کشتنش اجیر شده‌اند، برآید.

تا مرگ که ژوئیه امسال (تیر- مرداد ۱۴۰۰) اکران شد، اولین فیلم بلند جیسون کروی به عنوان نویسنده و اس. کی. دیل به عنوان کارگردان بود. کار دیل به عنوان یک کارگردان تازه‌کار و بازی مگان فاکس در این فیلم تحسین منتقدان را برانگیخت.

۳. سانسورچی (۸۹ درصد)

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان

فیلم سانسورچی (Censor) با بازی نیام الگار، بازیگر ۲۹ ساله ایرلندی، درباره یک سانسورچی در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی است که صحنه‌های خشونت‌آمیز و وحشتناک فیلم‌ها را سانسور می‌کند. وی پس از مشاهده یک ویدئویی عجیب و غریب و آشنا در تلاش برای حل معمای ناپدید شدن خواهرش وارد مارپیچی می‌شود که در آن مرز واقعیت و هنر از بین می‌رود.

۲. خیابان ترس بخش سوم: ۱۶۶۶ (۹۰ درصد)

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان

سه‌گانه خیابان ترس (The Fear Street) متشکل از سه فیلم ترسناک درباره سه بازه زمانی مختلف در یک شهر که براساس آثار آر. ال. استاین، نویسنده معاصر آمریکایی، ساخته شده این تابستان سر زبان‌ها افتاد. ۱۶۶۶ بخش پایانی از این سه گانه بود که بیش از دو بخش دیگر مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم داستان یک شهر استعماری در سال ۱۶۶۶ میلادی را روایت می‌کند که درگیر مراسم شکار جادوگران شده و این کار عواقب مرگباری برای قرن‌های آینده دارد. در همین حین نوجوانانی در سال ۱۹۹۴ سعی می‌کنند پیش از آن که خیلی دیر شود، به نفرین شهرشان پایان دهند.

۱. بازگشت به خانه در تاریکی (۹۲ درصد)

بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان

فیلم بازگشت به خانه در تاریکی (Coming Home in the Dark ) که به کارگردانی جیمز اشکرافت و براساس داستانی کوتاه به همین نام از اوون مارشال، ساخته شد، سفر یک معلم و خانواده‌اش به خارج از شهر را روایت می‌کند که با پیدا شدن سروکله دو مرد به تجربه‌ای تلخ تبدیل می‌شود.

این فیلم که از ۶۲ نقد امتیاز قابل توجه ۹۲ درصد را کسب کرده است، اولین بار در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ (۱۲ بهمن ۹۹) در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *