13:09

نسخه لایواکشن «شیرشاه» و دنباله انیمیشن «یخ زده» (فُروزِن) از پرفروش‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما هستند.

به گزارش ایرنا، سینمای موزیکال یکی از آن ژانرهای پرسابقه و موفق در تاریخ هنر هفتم است که با درهم تنیدگی روایت داستان و ترانه هایی که کاراکترها در دل فیلم می‌خوانند، شناخته می‌شود. جاذبه‌ای که این دست از فیلم‌ها در طول تاریخ برای طیف وسیعی از بینندگان ایجاد کرده‌اند گواهی بر این گزاره بوده که پیوند موسیقی و سینما در آسمان‌ها بسته شده است.

فیلم‌های موزیکال با توجه به جذابیتی که برای مخاطبین دارند معمولا گیشه پسندند و خوب فروش می‌کنند. در ادامه به فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ نگاهی می‌اندازیم:

آواز (۲۰۱۶)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

این روزها ژانر موزیکال و انیمیشن رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. فیلم آواز که در سال ۲۰۱۶ روی پرده نقره‌ای رفت یکی از آن انیمیشن‌های موزیکال موفق است که با ۶۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش از مخاطبان نمره قبولی گرفت.

این انیمیشن موزیکال که اولین قسمت از یک مجموعه سینمایی به همین نام است، با صداپیشگی چهره‌های شناخته شده‌ای چون متیو مک کانهی، ریس ویترسپون، سث مک فارلن، اسکارلت جوهانسن، جان سی. ریلی، توری کلی، تارون ایگرتون و نیک کرول، داستان مالک یک سالن تئاتر را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تعطیلی سالن خود یک مسابقه خوانندگی ترتیب می‌دهد. این انیمیشن شامل بیش از ۶۰ ترانه از هنرمندان معروف است.

موانا (۲۰۱۶)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

تکامل شاهدخت‌های دیزنی در جامعه امروز را به خوبی می‌توان در انیمیشن موزیکال موانا مشاهده کرد. در این انیمیشن که سال ۲۰۱۶ به کارگردانی رون کلمنتس و جان ماسکر روی پرده نقره‌ای رفت، مخاطبان به یک نوجوان ماجراجو به نام موانا معرفی می‌شوند که برای نجات مردمش راهی یک ماموریت جسورانه می‌شود. موانا در مسیر این ماجراجویی با یک نیمه خدا به نام مائویی ملاقات و با راهنمایی‌های او راه خود را در دل اقیانوس پیدا می‌کند.

شخصیت اصلی فیلم در طی داستان از سد هیولاهای بزرگ عبور کرده و در پایان ضمن برآورده کردن خواست نیاکان خود چیزی که همیشه به دنبال آن بود یعنی هویتش را کشف می‌کند.

انیمیشن گیشه پسند موانا در مجموع ۶۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش کرد.

بانوی زیبای من (۱۹۶۴)  

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

موزیکال کلاسیک بانوی زیبای من با ۶۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش یکی دیگر از موزیکال‌های پرفروش تاریخ سینماست. این فیلم که به کارگردانی جرج کیوکر و بازی آدری هپبورن ساخته شده داستان مردی به نام هنری هیگینز را دنبال می‌کند که یک دختر از طبقه کارگر را به جای عضوی از طبقه ثروتمند جامعه جا می‌زند.

بوهمین راپسودی (۲۰۱۸)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

موزیکال بوهمین راپسودی که روایتگر داستان زندگی و حرفه خوانندگی فردی مرکوری از گروه کویین بود، در سال ۲۰۱۸ اکران شد و دل مخاطبان را به دست آورد.

این فیلم که ۲۲ ترانه در آن گنجانده شده از رامی مالک یک ستاره ساخت و ۹۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار در گیشه فروش کرد.

کتاب جنگل (۲۰۱۶)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

سال ۲۰۱۶ سال انیمیشن‌های موزیکال موفق بود. شما به عنوان مخاطب، پس از فیلم‌هایی چون آواز و موانا، در موزیکال کتاب جنگل دعوت می‌شدید تا در یک ماجراجویی جذاب پسری به نام موگلی را که توسط گرگ‌ها بزرگ شده بود، همراهی کنید.

موگلی در این ماجراجویی به کمک دوستان خود قانون جنگل و چگونگی بقا در آن را می‌آموزد.

موزیکال کتاب جنگل با ۹۶۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش یکی از پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینماست.

شیر شاه (۱۹۹۴)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

شیرشاه یکی از معروف‌ترین موزیکال‌های دیزنی است. این انیمیشن سی و دومین انیمیشن بلند دیزنی و پنجمین انیمیشنی است که در دوران رنسانس این استودیو ساخته شد.

شیرشاه که ۹۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرده، با همکاری صداپیشگانی چون متیو برودریک، جیمز ارل جونز، جرمی آیرونز، جاناتان تیلور توماس، مویرا کلی، نیتن لین، ارنی سابلا، روان آتکینسون (مستر بین) و جیم کامینگز ساخته شد. این انیمیشن محبوب که اقتباسی از نمایشنامه هملت نوشته ویلیام شکسپیر است، داستان یک شیر جوان به نام سیمبا را روایت می‌کند که پس از سالها دوری از سرزمینش بازمی‌گردد تا انتقام پدرش را از عمویش، اسکار، بگیرد.

ترانه‌های این فیلم موزیکال توسط التون جان و تیم رایس ساخته شدند و موسیقی متن فیلم کاری بود از هانس زیمر،آهنگساز مطرح آلمانی.

علاءالدین (۲۰۱۹)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

حضور محصولات دیزنی در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های موزیکال تاریخ به همینجا محدود نمی‌شود. فیلم علاءالدین که نسخه لایواکشن از انیمیشنی به همین نام و محصول سال ۱۹۹۲ است، در سال ۲۰۱۹ روی پرده نقره‌ای رفت و ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون دلار فروش کرد.

لایواکشن علاءالدین با بازی منا مسعود، ویل اسمیت و نائومی اسکات، داستان علاءالدین را در مسیر علاقه‌مند شدن به شاهدخت جاسمین، دوستی با یک غول چراغ جادو و مبارزه با جادوگری بدذات به نام جعفر را روایت می‌کند.

دیو و دلبر (۲۰۱۷)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

انیمیشن اصلی دیو و دلبر در سال ۱۹۹۱ اکران شد و ۲۶ سال بعد نسخه لایو اکشن این فیلم با بازی اما واتسون و دن استیونز به سینماها آمد. این فیلم جدید که همان نام دیو و دلبر را داشت نه تنها در داستان فیلم بلکه در ترانه‌های خاطره انگیز خود نیز به انیمیشن اصلی وفادار مانده بود و علاوه بر آن موسیقی اورجینال خودش را هم داشت که بیش از پیش توجهات بینندگان را به خود جلب کرد.

نسخه لایواکشن دیو و دلبر مورد استقبال استثنایی تماشاچیان قرار گرفت و ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار فروش کرد.

یخ زده (۲۰۱۳)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

یخ زده یا فروزن، هم به عنوان فیلم و هم به عنوان یک مجموعه انیمیشنی، به امپراطوری‌ای تبدیل شده که دیزنی را به سطح جدیدی رسانده است، سطحی که به عنوان بیننده انتظارش را هم نداشتیم. این انیمیشن موزیکال که داستان عشق میان دو خواهر را روایت می‌کند، این روزها به یکی از کارتون‌های کلاسیک کودکان در سراسر جهان تبدیل شده است بنابراین تعجبی ندارد که با ۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار فروش از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کرده و به یکی از پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما تبدیل شده باشد.

اشک‌ها و لبخندها (۱۹۶۵)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

فیلم اشک‌ها و لبخندها، ساخته رابرت وایز، براساس داستانی واقعی ساخته شده و حرکت ماریا را به سمت کشف خویشتن به تصویر می‌کشد.

این فیلم در زمان خود فوق‌العاده محبوب بود به طوری که توانست رکورد فروش گیشه را در ۲۹ کشور بشکند. این فیلم موزیکال همچنین پنج جایزه اسکار را از آن خود کند و در سال ۱۹۹۸ توسط بنیاد سینمای آمریکا به عنوان چهارمین فیلم برتر موزیکال تاریخ انتخاب شد.

اشک‌ها و لبخندها به عنوان فیلم موزیکالی که ۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار فروش کرده، شخصیتی را به تصویر می‌کشد که بینندگان از هر سنی با او ارتباط برقرار می‌کنند. این شخصیت، با بازی جولی اندروز ،ترانه‌هایی را می‌خواند که پس از تمام این سالها هیچکدام‌ از یاد نبرده‌ایم.

یخ زده ۲ (۲۰۱۹)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

کمتر پیش می‌آید که دنبال فیلمی از جهت میزان محبوبیت از فیلم اصلی جلو بزند اما قسمت دوم از انیمیشن یخ زده این افتخار را نصیب خود کرد. این فیلم موزیکال که تاکنون ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار فروش کرده، هفت ترانه دارد و آنا و السا را در مسیر کشف ناشناخته های گذشته خود دنبال می‌کند.

لایو اکشن شیرشاه (۲۰۱۹)

پرفروش‌ترین موزیکال‌های تاریخ سینما را بشناسید

نسخه لایواکشن شیرشاه که براساس انیمیشن محبوبی به همین نام ساخته شده، عنوان پرفروش‌ترین موزیکال تاریخ سینما را یدک می‌کشد. این فیلم موزیکال که یاد تمام ترانه‌های خاطره انگیز انیمیشن اصلی را زنده می‌کند، در مجموع ۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار فروش کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *