بانی‌فیلم: امروز چهارشنبه و درحالی که یک روز مانده به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بخش اصلی این جشنواره مانده، بخش موازی کن یعنی «هفته بین‌المللی منتقدین» هیات داوران خود را معرفی کرد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، فهرست اعضای هیات داوری هفته بین‌المللی منتقدین اعلام شد.
بر اساس این اعلام ریاست هیات داوران را اودری دیوان برعهده خواهد داشت. خانم دیوان کارگردانی فرانسوی است که دوسال گذشته برای فیلم «حادثه» توانسته بود جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را به دست آورد.
درکنار این فیلمساز فرانسه یک سینماگر زن هم حضور دارد؛ کیم یوتانی مدیر برنامه های جشنواره ساندنس امریکا.
رویی پوکاس مدیر فیلمبرداری، فرانسز روگوسکی هنرپیشه و یک منتقد به نام مینا کشی قرار است هفت فیلم بخش مسابقه هفته منتقدین را داوری کنند.
بر مبنای آخرین اخبار حدود ۱۰۰۰ فیلم اول و دوم کارگردانان از سراسر جهان به بخش هفته منتقدین پیشنهاد شده است. تز این تعداد، جدا از قسمت مسابقه، تعدادی از فیلم‌ها را نیز در بخش خارج از مسابقه قرار خواهند داد.
از ایران نیز چند اثر بلند داستانی و همچنین تعدادی فیلم کوتاه به این بخش پیشنهاد شده که قرار است هفته آینده فهرست آثار انتخاب شده اعلام شود.
شنیده شده به جز کارگردانان ایرانی ساکن ایران، فیلمسازان ایرانی هم از خارج از کشور فیلم‌هایی را برای بخش منتقدین ارایه کرده اند؛ فیلمسازانی ساکن استرالیا، کانادا، آلمان و…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *