ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:

10:28

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به پست اخیر باشگاه روزنامه‌نگاران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: معاونت مطبوعاتی موضوع «باج نیوزها» درخصوص طلب پول و امکانات ازدستگاه‌ها و یا افراد با تهدید به اصطلاح افشاگری با چاشنی دروغ و تهمت! را پیگیری می‌کند.
به گزارش ایرنا، ایمان شمسایی در واکنش به پست اخیر باشگاه روزنامه‌نگاران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رسانه ها و خبرنگاران دنبال شفافیت در جامعه‌اند. ناظر بر عملکرد مسئولان و به اصطلاح معروف «سوت زن» و پیگیر دغدغه های مردم. پس حتما چنین افرادی ابتدا اصلاح را از خود شروع می کنند و اگر فساد یا کوتاهی در عملکردشان ببینند آن را فریاد می زنند.
«باج نیوزها» که به درستی از سوی کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران ایران به آن اشاره و مورد توجه قرار گرفته از عیب‌های صنف ما به سبب سوء عملکرد کسانی است که خود را خبرنگار و رسانه دار جا زده اند. باج نیوز یعنی نامم رسانه است اما از فلان دستگاه یا فرد طلب پول و امکانات می کنم و اگر در اختیارم قرار نگیرد اصطلاحا افشاگری می کنم با چاشنی دروغ و تهمت!
معاونت مطبوعاتی در دوره جدید همچون گذشته این مسأله را پیگیری می‌کند و آن را یک ضرورت می‌داند.
اما در این بین چند ملاحظه وجود دارد:
نخست اینکه شیوه نامه و ساز و کار منضبطی برای شناخت باج نیوزها وجود ندارد و همچون طرح دعوی در دادسرا و دادگاه از سوی شاکی، اینجا هم موارد باید در اختیار هیات نظارت بر مطبوعات قرار گیرد. پس ابتدا خود افراد به اصطلاح آسیب دیده باید با ارائه مستندات مربوطه در این خصوص اقدام کنند.
دیگر آنکه شایسته است رسانه ها در این مسیر، یاری گر معاونت مطبوعاتی و مراجع قانونی دیگری چون هیات نظارت بر مطبوعات، دادسرای فرهنگ و رسانه و دادگاه مطبوعات باشند و موارد را گوشزد کنند.
اینگونه مردم نیز بیشتر به این یقین می رسند که رسانه ها در اعلام کوتاهی و جرم، با هیچکس تعارف ندارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *