11:30

می‌گویند پیرترین بازیگر ایران است. به روایتی او با ۱۰۲ سال سن پس از «برنکا وسلیونیک» ۱۰۴ ساله، مسن‌ترین بازیگر جهان هم محسوب می‌شود. چهره‌اش جدی اما دوست‌داشتنی است. اردشیر کاظمی از هنرمندان پیشکسوت حوزه سینما، تئاتر و تلویزیون زاده ۱۸ شهریور ۱۲۹۹ در بندر انزلی است.
خبرنگار ایسنا برای تبریک «روز پدر» اردشیر کاظمی را به‌عنوان پیرترین بازیگر نقش پدر در آثار نمایشی ایران انتخاب کرد.
همیشه نقش‌های کوتاه و ساکت با دیالوگ های کم به او سپرده شده است. پدر، پدربزرگ یا صاحبخانه خیلی جدی، ساکت اما تاثیرگذار و همراه با طنزی خاص و مستتر در نگاه و کلامش. کاظمی با صورت صامت و نگاه‌های شیرینش همیشه مورد توجه قرار گرفته است. به‌ندرت می‌توان خنده‌اش را دید.
تنها سکانسی که لبخند محوی بر لبانش دیده می‌شود و به حالت شادی دیده شده، مربوط به سریال «دودکش» با بازی بهنام تشکر و هومن برق نورد است که در آن هم با جدیت هرچه تمام‌تر می‌رقصد!

در ادامه این سکانس را مشاهده می کنید:
«یادداشت‌های کودکی» جزو اولین کارهای اردشیر کاظمی در تلویزیون بود که در سال ۸۰ به حرفه بازیگری پیوست و پس از آن بود که در سیلی از کارهای کمدی مقابل دوربین رفت.
«خانه پدری»، «من یک مستاجرم»، «دفترخانه شماره ۱۳»، «نون و ریحون»، «عید امسال»، «خوش‌نشین‌ها»، «راه در رو»، «دزد و پلیس»، «پایتخت۲»، «معراجی‌ها»، «لیسانسه‌ها»، «پژمان» و «دودکش» از جمله آثار تلویزیونی این هنرمند پیشکسوت است.
مجموعه تلویزیونی «زیر یک سقف» به کارگردانی سید حامد تهرانی آخرین همکاری اردشیر کاظمی با تلویزیون است؛ سریالی کمدی که در دو سه ماه اخیر از شبکه نسیم به روی آنتن رفت.
برای با خبر شدن از حال این هنرمند با بسیاری از کارگردان‌ها و هنرمندان که کار مشترکی با او داشتند تماس گرفتیم.
حامد تهرانی، کارگردان سریال «زیر یک سقف» به ایسنا اعلام کرد که این مجموعه تلویزیونی متعلق به سال ۹۸ بوده و بعد از آن اردشیر کاظمی فعالیت‌های هنری دیگری داشته است. با این حال بعد از «زیر یک سقف» خبری از حال وی ندارد.
«موچین»، «نهنگ آبی» و «شاهگوش» از دیگر فعالیت‌های تلویزیونی اردشیر کاظمی در شبکه نمایش خانگی است.
کاظمی تله‌فیلم‌هایی همچون خاطرات فردا، بمانی هفتم، بازی، نارمک، کباب غاز و انتخاب موفق را هم در کارنامه کاری‌اش دارد.
اردشیر کاظمی طی چند سال اخیر علاوه بر بازیگری، در یکی از تیزرهای تبلیغاتی شرکت کرد و توانست با کمترین دیالوگ مورد توجه قرار بگیرد. دیالوگ معروف «همه‌شو بده!» از اردشیر کاظمی به واسطه همین تبلیغ مدتی بر سر زبان‌ها افتاد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *