14:47

اسناد و کتاب‌های خطی دوره صفویه و قاجار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، توسط کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی مورد بررسی، مستندنگاری و آسیب‌شناسی اولیه قرار گرفت.
به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،پیرو درخواست اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی- فرهنگی و اعلام نیاز پژوهشی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل بمنظور بررسی انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی بر روی اسناد و کتاب‌های خطی دوره صفویه و قاجار بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، شهرزاد امین‌شیرازی مدیر گروه پژوهشی حفاظت و مرمت و فضه رحیمی مسئول بخش حفاظت و مرمت آثار کاغذی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی از این آثار بازدید کردند.
آثار کاغذی مورد بررسی متعلق به مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی،شامل یک نسخه قرآن به خط کوفی، تعدادی سند تک‌برگ با موضوع فرمان، مصالحه‌نامه و مبایعه‌نامه ، صفحات تک‌برگ قرآن با تزئینات و… است.
در بازدید انجام شده این آثار مورد بررسی قرار گرفته، مستندنگاری و آسیب‌شناسی اولیه بر روی آنها انجام شد که نتیجه آن به صورت ارائه پیشنهادات در مورد تعیین اولویت حفاظتی و مرمتی و چگونگی انجام اقدامات حفاظت پیشگیرانه و مرمت آثار ارائه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *