Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-07-03 06:34:59Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com


14:13

انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری بعد از 12سال پیگیری و برنامه ریزی تشکیل و اولین مجمع عمومی آن امروز به صورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فتح الله نیازی مرمتگر و نماینده هیأت موسس انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری شنبه 12تیر 1400 با اعلام این خبر گفت :با وجود پیشینه بیش از 50 ساله حفاظت و مرمت در ایران و حضور بیش از 6000 مرمتگر در کشور متاسفانه هم اکنون تعداد اندکی از این افراد در بخش دولتی مشغول به کار هستند و مابقی به صورت مرمتگر شخص حقیقی و پیمانکار فعالیت می کنند.

او خاطرنشان کرد: از سویی نبود ساز و کاری تعریف شده برای تخصص مرمت اشیا و آرایه های معماری به عنوان یک شغل و حرفه شناخته شده و مستقل،باعث فعالیت برخی افراد غیرمتخصص در این حوزه و بیکار ماندن و فراموش شدن متخصصان این رشته شده است .
کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی –تاریخی اظهار کرد: به منظور ساماندهی و دفاع از حقوق صنفی مرمتگران بعد از 12 سال پیگیری و برنامه ریزی سرانجام مرمتگران آثار تاریخی- فرهنگی صاحب خانه صنفی شدند.
نماینده هیأت موسس انجمن صنفی مرمتگران آثار فرهنگی و هنری گفت: بر اساس فصل ششم قانون کار و ایجاد انجمن‌های صنفی با کمک وزارت کار و همراهی معاونت میراث فرهنگی پیشکسوتان مرمت آثار تاریخی و فرهنگی از این به بعد جدای از هویت هنری، از هویت صنفی و سندیکایی نیز بهره‌مند خواهند شد.
او با بیان اینکه این انجمن‌صنفی قرار است پیگیر مطالبات کاری ، معیشتی و صنفی مرمتگران اشیا تاریخی – فرهنگی و آرایه های معماری در سراسر کشور باشد، ابراز امیدواری کرد: این گام تاریخی با کمک و همراهی نهاد های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی ،مسیر خود را درست و اصولی پیش ببرد.
نیازی تصریح کرد: این انجمن امروز به صورت مجازی اولین مجمع عمومی خود را بمنظور تصویب اساسنامه انجمن صنفی و انتخاب اعضای هیأت مدیره و بازرس برگزار کرد و از این تاریخ به بعد این مجمع به طور رسمی با نام ” انجمن صنفی سراسری مرمتگران آثار فرهنگی و هنری” کار خود را شروع می کند.
او با بیان این مطلب که این انجمن نوپا به یاری نهادهای دولتی برای استقرار در مکانی مناسب نیاز دارد گفت:ما به سوی همه مرمتگران اشیا تاریخی فرهنگی و آرایه های معماری دست کمک و همراهی دراز می کنیم تا این خانه صنفی ؛ خانه همه مرمتگران شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *