12:22

قسمت جدید از سری فیلم‌های «مرد عنکبوتی» با ادامه رکوردشکنی خود در گیشه به رتبه ششم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما راه یافت.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با رساندن فروش جهانی خود به ۱.۶۹ میلیارد دلار (بدون در نظر گرفتن تورم) با عبور از «دنیای ژوراسیک» (۱.۶۷ میلیارد دلار) و «شیرشاه» (۱.۶۶ میلیارد دلار) در رتبه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفت.
قسمت جدید «مرد عنکبوتی» در آخر هفته میلادی که گذشته به فروش ۱۴.۱ میلیون دلاری در آمریکا دست یافت و در گیشه بین‌الملل نیز ۲۷.۷ میلیون دلار به فروش خود افزود. این فیلم ابرقهرمانی که اکران خود را از دسامبر سال گذشته میلادی آغاز کرده تاکنون ۷۲۱ میلیون دلار در گیشه آمریکا و ۹۷۰ میلیون دلار هم در گیشه بین‌المللی فروخته است.
در میان بازارهای خارجی فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست»، بریتانیا با ۱۱۶ میلیون دلار بهترین عملکرد را داشته و مکزیک (۷۳.۴ میلیون دلار)، کره جنوبی (۶۰.۶ میلیون دلار) و فرانسه (۵۹.۹ میلیون دلار) دیگر بازارهای پرفروش این فیلم سینمایی بوده‌اند.
نکته قابل توجه این است که این فیلم بدون اکران در سینماهای چین، بزرگترین بازار سینمایی جهان توانسته به چنین فروشی در دوره زمانی دست یابد که سینمای جهان هنوز تحت تاثیر شرایط همه‌گیری کرونا به شرایط عادی بازنگشته است.
«مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به کارگردانی «جان واتس» و فیلم‌نامه‌ای نوشته مشترک «کریس مک‌کنا» و «اریک سامرز» با بازی مجدد «تام هولاند» در نقش اصلی دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.
اکنون در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما فیلم «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» با ۲.۸۴ میلیاد دلار در صدر قرار دارد و پس از آن نیز فیلم‌های «انتقام جویان: آخر بازی» (۲.۷۹۷ میلیارد دلار)، «تایتانیک» (۲.۱۸۷ میلیارد دلار)، «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (۲.۰۶۸ میلیارد دلار)، «انتقام جویان: جنگ ابدیت» (۲.۰۴۸ میلیارد دلار)، «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۱.۶۹ میلیارد دلار)، «دنیای ژوراسیک» (۱.۶۷ میلیارد دلار)، «شیرشاه» (۱.۶۵ میلیارد دلار)، «انتقام جویان» (۱.۵۱۸ میلیارد دلار) و «سریع و خشن ۷» (۱.۱۵۶ میلیارد دلار) رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *