12:52

بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: معتقدم بیشتر مردم عادی با هنر تئاتر آشنایی ندارند و تعدادی را که با تئاتر قهر کرده‌اند را باید دوباره آشتی داد.
سوگند صدیقی که در کنار فعالیت خود در تئاتر، بازی در یک سریال نمایش خانگی و تله فیلم پخش شده دختر الهام به کارگردانی دانش اقباشاوی را در زمره کارهای تصویر خود دارد، در گفت و گو با ایرنا درباره تأثیرات استفاده از بازیگران تئاتر در کارهای تصویر اظهار داشت: استفاده از بازیگران تئاتر در کارهای تصویر که قطعاً آسیبی به صنعت تصویر وارد نمی‌کند و بسیار هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. به خاطر این که تئاتری‌ها به شدت زحمت می‌کشند و با تمام آداب بازیگری از اساس آشنا شده و کار می‌کنند.
بازیگر نمایش روزهای رادیو افزود: وقتی کاری به طور زنده جلوی هزاران مخاطب اجرا می‌شود قدرتی که در بیان، بدن و بازی ایجاد می‌شود در تصویر کمک‌کننده‌تر خواهد بود. چون در تئاتر چیزی به نام برداشت مجدد نداریم. بازیگر تئاتر ممکن است یک شب بد داشته باشد و یک تپق اعتبار بازیگر را به ممکن است به خطر بیندازد اما برداشت مجدد نداریم و این به تصویر خیلی کمک می‌کند.
صدیقی گفت بازیگر تئاتر به این دلیل در تصویر موفق است که با قدرت، اعتماد به نفس بیشتری و با برداشت کمتری می‌تواند بازی کند.
این بازیگر تئاتر می‌گوید این را که به دلیل اگزجره بودن بازی بازیگران تئاتری از آن‌ها در کارهای تصویر استفاده‌ای نشود قبول ندارم. درست است که بازی در تئاتر به این شکل بوده و مدیوم تئاتر در صحنه با تصویر متفاوت است اما می‌شود این را در مدیوم تصویر کاهش داده و کار چندان سختی هم نیست.
صدیقی اضافه کرد: این به کارگردان کار هم بستگی دارد که بتواند از بازیگر تئاتر به آن نحو که باید بازی بگیرد. اما این که قطعاً کاری که اگزجره است را کاهش دهیم بهتر از آن است که یک چیز کمی را زیاد کنیم.
بازیگر دختر الهام درباره تبلیغات در زمینه تئاتر هم گفت: تبلیغات ما در خصوص تئاتر بویژه در رسانه‌های عمومی برای مردمی که با تئاتر آشنایی ندارند اصلاً خوب نیست و دیده نمی‌شود. هزینه‌های بلیط هم ممکن است مقداری برای خانواده‌ها سنگین باشد.
صدیقی افزود: به عنوان یک مخاطب تئاتر که سعی می‌کنم ماهانه ۱۰ تئاتر را ببینم معتقدم بیشتر مردم عادی با هنر تئاتر آشنایی ندارند و تعدادی را که با تئاتر قهر کرده‌اند را باید دوباره با تئاتر آشتی داد. مردم باید هم با تئاتر آشتی کنند هم آشنا شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *