16:14

انجمن کارگردان‌های آمریکا در مذاکرات خود با تهیه‌کنندگان به توافقی آزمایش رسیدند.
به گزارش مهر به نقل از اسکرین، انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) اعلام کرد به توافقی آزمایشی رسیده و قرارداد جدید ۳ ساله با اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP ) منعقد کرده است.
این انجمن صنفی اعلام کرد با این قرارداد «پیشرفت‌های بزرگ» در رسیدن به رشد بین‌المللی صنعت سرگرمی و «دستاوردهای قابل توجه» در حقوق کلیدی اقتصادی و خلاقانه به دست می‌آید.
مفاد این توافق آزمایشی در جلسه ویژه هیأت مدیره که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود، ارائه می‌شود تا به تصویب برسد.
این در حالی است که انجمن نویسندگان هنوز در اعتصاب است و روشن نیست این توافق آیا می‌تواند در وضعیت آنها مؤثر باشد یا خیر. در واقع کمیته مذاکره کنندگان انجمن نویسندگان پس از کسب این توافق در یادداشتی به اعضایش گفت استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» تهیه کنندگان کارساز نخواهد بود.
در حالی که اعتصاب نویسندگان وارد دومین ماه خود شده تهیه‌کنندگان تلویزیونی مذاکرات قرارداد جدید با انجمن بازیگران را هم از روز چهارشنبه آغاز می‌کند.
انجمن کارگردان‌ها در مذاکرات خود به توافق‌هایی دست یافتند که شامل افزایش دستمزدها و مزایا از جمله افزایش ۵ درصدی در سال اول قرارداد، ۴ درصدی در سال دوم و ۳.۵ درصدی در سال سوم و۰.۵٪ اضافه برای تأمین مالی مزایای مرخصی والدین تازه فرزند دار شده است.
افزایش سهم از نمایش استریم جهانی، توافق مبنی‌بر اینکه هوش مصنوعی یک شخص نیست و نمی‌تواند جایگزین وظایف انسانی شود، سهیم شدن مدیران دستیار و مدیران صحنه در سود، حفاظت از حقوق خلاقانه، شرایط کاری برای پروژه‌های نمایشی فیلم‌نامه‌ای در سرویس‌های استریم، پرداخت دستمزد برای ماه‌ها کار کارگردان‌ها پیش از شروع رسمی کار، افزایش حقوق کارگردانان برنامه‌های اپیزودیک، کاهش بی‌سابقه ساعت کار دستیار کارگردان به مدت یک ساعت، تأمین ایمنی و استخدام ناظران برای این منظور و ممنوعیت استفاده از گلوله‌های جنگی در صحنه از جمله موارد توافق است.
جان آونت، رئیس کمیته مذاکرات انجمن کارگردان‌ها گفت: به یک توافق واقعاً تاریخی دست یافتیم که برای هر کارگردان، دستیار کارگردان، مدیر تولید، معاون کارگردان و مدیر صحنه ملموس خواهد بود. در این مذاکرات، پیشرفت‌هایی در زمینه دستمزدها، ایمنی، حقوق خلاقانه و حفظ تنوع، و همچنین به تضمین مسائل کلیدی جدید مانند هوش مصنوعی دست یافتیم. این توافق بدون اتحاد اعضا ممکن نبود و ما از حمایت قوی اعضای انجمن در سراسر صنعت سپاسگزاریم.
به گفته وی این قرارداد تضمین می‌کند که هر یک از ۱۹ هزار عضو این انجمن می‌توانند در موفقیتی که همه با هم ایجاد می‌کنند سهیم باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *