15:53

مجتبی بهزادیان گفت: خدا را شکر که با تسریع در واکسیناسیون عمومی مردم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و با حفظ تمام اصول بهداشتی در سینما حاضر می‌شوند این در شرایطی است که وضعیت کرونا هنوز در کشور بد است و هنوز روزانه صدها نفر جان خود را در قبال ویروس کرونا از دست می‌دهند.
مدیر سینما فرهنگ در گفت‌وگو با میزان، پیرامون استقبال مخاطبان از سینما طی دو هفته اخیر گفت: استقبال مخاطبان از سینما در یکی دو هفته اخیر بسیار خوب بوده به شکلی که وقتی ما فروش سه شنبه این هفته را با هفته قبل مقایسه کرذیم این تغییر و پیشرفت به وضوح در میزان فروش گیشه مشخص بود.
وی در همین راستا ابراز کرد: خدا را شکر که با تسریع در واکسیناسیون عمومی مردم اطمینان خاطر بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و با حفظ تمام اصول بهداشتی در سینما حاضر می‌شوند این در شرایطی است که وضعیت کرونا هنوز در کشور بد است و هنوز روزانه صد‌ها نفر جان خود را در قبال ویروس کرونا از دست می‌دهند، اما مردم نسبت به گذشته آگاه‌تر و با رعایت اصول بهداشتی در سینما حاضر می‌شوند.
این سینمادار در همین راستا ابراز کرد:، اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که اگر امروز مردم در شرایط کرونایی و این تعداد فوتی در روز باز هم به سینما می‌آیند در کنار اطمینان به واکسیناسیون که اتفاق بسیار خوبی است و با سرعت در حال انجام است؛ شاید فیلم‌های خوبی که در حال اکران هستند دلیل دیگر این استقبال باشد. شما در نظر بگیرید فیلم سینمایی «دینامیت» در شرایطی امروز به فروش ۱۲ میلیارد تومانی در سینما رسیده است که شروع اکران آن در اوج پیک پنچم کرونا در تیرماه آغاز شد، حرف من این است که فیلم اگر خوب باشد مردم در هر شرایطی به سینما می‌آیند.
این فعال سینمایی اظهار داشت: من به چشم خود در تیرماه هر روز می‌دیدم که مردم با دو عدد ماسک روی صورت و بدون نوشیدن و یا خوردن خوراکی، ۲ ساعت در سالن سینما با فاصله از هم می‌نشستند و فیلم خود را تماشا می‌کردند، این در حالی است که ما قبل از کرونا فیلم‌هایی داشتیم که مردم در روز‌های عادی که کرونایی وجود نداشت حاضر به خرید بلیت برای آن فیلم‌ها نمی‌شدند و اکثر سانس‌ها سالن خالی از مخاطب بود.
بهزادیان با اشاره به مصوبه جدید شورای صنفی نمایش مبنی بر ممنوعیت فعالیت سینمادارن بدهکار بیان کرد: جالب است بدانید سینمادارانی که امروز بدهکار هستند که بدهی آن‌ها برای فیلم‌هایی است که در دوران پیش از کرونا و رکود سینما اکران شده‌اند، این منطقی نیست که فیلمی در شرایط عادی جامعه اکران شود و سینمادار سود اکران این فیلم را به موقع پرداخت نکند.
وی در همین راستا تاکید کرد: ناگفته نماند بسیاری از سالن‌دارانی که بدهی داشتند با کمک و حمایت خوب سازمان سینمایی تا این لحظه بدهی خود را پرداخت کرده‌اند و تعداد سینمادارانی که هنوز بدهکار هستن بسیار اندک است، اما به طور کلی من با طرح شورای صنفی نمایش برای ممنوعیت سینماداران بدهکار کاملا موافقم و معتقدم که باید سرسختانه اجرا شود.
مدیر سینما فرهنگ خاطرنشان کرد: ما باید این درک را داشته باشیم وقتی صاحبان یک فیلم، فیلم خود را اکران می‌کنند و با استبال مواجه می‌شوند، تا سود خود از فیلم قبلی را دیافت نکنند نمی‌توانند به ساخت فیلم جدید خود بپردازند و این اخلاقی نیست که این مبلغ به موقع به دست آن‌ها نرسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *