18:39

محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امروز برغم اینکه در کاری هنری و نمایشی حضور ندارم هیچ حسرتی نمی‌خورم، چون به وقتش تلاش حرفه‌ای خودم را کرده ام؛ فقط شرمنده هواداران و مخاطبان هستم که توان ارائه تولیدات جدید را ندارم.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، در ادامه تکریم و دیدار با هنرمندان و اعضای این صندوق، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با حضور در منزل محمد کاسبی، هنرمند پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشور، جویای احوال وی همراه با آخرین وضعیت جسمی و درمانی او شد.
سید مجید پوراحمدی با تبریک فرارسیدن سالروز تولد این هنرمند پیشکسوت، محمد کاسبی را جزو متعهدترین هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشور برشمرد و گفت: بدون تردید نقش بی بدیل او در برخی آثار تولیدی اش برای علاقه مندان، ماندگار و فراموش نشدنی ست.
رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه، خدمت و حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور را رسالت خطیر صندوق هنر برشمرد و گفت: از وظایف ذاتی این صندوق است که همواره حامی و پشتیبان همه جانبه هنرمندان به ویژه در شرایط بیماری و مشکلات مالی و معیشتی آنها باشد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: صندوق اعتباری هنر مصمم است تا در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی، با عزم و اراده ای جهادی، با شناسایی هنرمندان واقعی بهترین، بیشترین و شایسته ترین خدمات و تسهیلات بهینه را به این قشر فرهیخته ارائه دهد.در ادامه این دیدار بازیگر مجموعه «خوش رکاب» نیز با قدردانی از حضور و تلاش مسئولان صندوق اعتباری هنر در راه حمایت و کمک به هنرمندان، تاکید کرد: با شناختی که از حمایت ها و تلاش های صندوق هنر دارم، بدون تردید بار مسئولیت حمایت از هنرمندان بر دوش این مجموعه است.
محمد کاسبی در ادامه با تشکر متقابل از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای ایشان و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون کرد.
بازیگر سریال های تلویزیونی «صاحبدلان» و «همسفر خورشید»، با مرور نقش آفرینی در برخی از آثار تولیدی به ذکر خاطراتی از دوران گذشته کار حرفه ای بازیگری و فراز و نشیب های این حرفه پرداخت و اظهار داشت: امروز برغم اینکه در کاری هنری و نمایشی حضور ندارم هیچ حسرتی نمی خورم چون که بنده به وقتش تلاش حرفه‌ای خودم را کرده‌ام؛ فقط شرمنده هواداران و مخاطبان هستم که توان ارائه تولیدات جدید را ندارم.
کاسبی همچنین به انجام کارهای مشترک سینمایی با برخی هنرمندان و کارگردانان و تهیه کنندگان کشور اشاره کرد و گفت: گاهی گفت‌وگوهای دوستان را در برخی رسانه ها و فضای مجازی مطالعه کرده و از گذشته ها یاد می کنم.
بازیگر سریال «خوش رکاب» با مرور نقش آفرینی در سری اول و دوم این مجموعه تلویزیونی، اظهار داشت: معتقدم مجموعه های تلویزیونی ادامه دار باید هرکدام کامل تر، جامع تر، بهتر نسبت به شماره های قبلی کلید بخورد و در عین حال حرفی جدید برای گفتن به مخاطب همراه داشته باشد که در نهایت منجر به جذب آنها برای ادامه تماشای این مجموعه ها شود.
بازیگر مجموعه «بچه مهندس ۱» در بخش دیگری از سخنان خود پس از فوت کردن شمع کیک تولدش، تاکید کرد: امروز با حضور شما مسئولان صندوق اعتباری هنر که برای عیادت و برگزاری جشن تولدم به منزلم تشریف آوردید، با پوست و گوشت نعمت خدا را احساس می کنم؛ شما نعمت بزرگی برای من و خانواده ام هستید.
رونمایی از چفیه رهبر معظم انقلاب همراه با انگشتری سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی برای حاضران که سال گذشته به هنگام بستری در بیمارستان به وی اهدا شده بود پایان بخش این دیدار صمیمانه بود. کاسبی از این از دو هدیه به عنوان ارزشمندترین موارد اهدایی به خود یاد کرد که تا آخرین لحظه عمر خود از آنها با جان و دل نگه داری خواهد کرد.
محمد کاسبی در کارنامه حرفه‌ای خود سابقه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و دوبله را دارد. ضمن اینکه سوابق اجرایی زیادی در کار هنری داشته و از جمله بنیانگذاران حوزه هنری و مرکز هنرهای نمایشی است.
خوش رکاب، صاحبدلان، سه در چهار و سرّ دلبران از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های کاسبی در تلویزیون است.
این بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل عارضه حاد قلبی ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ در بیمارستانی در تهران بستری و سرانجام ۲۳ اسفند سال گذشته در بیمارستان قلب شهید رجایی جراحی شد و اکنون برای گذراندن دوران نقاهت در منزل است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *