14:22

محمدرضا اصلانی، نویسنده، فیلمساز و شاعر آوانگارد مشاور هنری فیلم سینمایی «استاد» شد.
به گزارش روابط عمومی فیلم، «استاد» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند عماد حسینی است.
محمدرضا اصلانی، مشاور هنری این فیلم، متولد ۱۳۲۲ در رشت و فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر، شاعر، سینماگر و هنرپژوه است. از آثار سينمايي او مي‌توان به فیلم‌های «شطرنج باد» و «آتش سبز» و از میان مستندهایی که ساخته می‌توان به «تاریخانه»، «چیغ»، «جام حسنلو»، «جامع فهرج» و …اشاره كرد.
ساخت مجموعه‌های تلویزیونی «سمک عیار»، «غبار نور»، «منطق الطیر» و نگارش فیلمنامه‌های سینمایی چون «سوزنبان»، «تنگنا»، «مرثیه»، «صبح روز چهارم» و … از دیگر فعالیت‌های وی به‌شمار می‌رود.
همچنين از ميان كتاب‌هاي تاليفي اصلاني مي‌توان «آراء و نظریات سینمایی: دگرخوانیِ سینمایِ مستند» را نام برد كه طرح و تشریح ماهیت فلسفی، ادبی و زیبایی‌شناختی سینما است. منظومه «هزار باده هزار باد در هزاره‌های شب تو بر تو» و نیز سه دفتر شعر «شب‌های نیمکتی و روزهای باد»، «بر تفاضل دو مغرب» و «سوگنامه سال‌های ممنوع» از دیگر تالیفات او است.
مجید رجبی‌معمار تهیه‌کننده و کیوان کثیریان، مجری طرح این پروژه هستند.
فیلمنامه‌ «استاد» به صورت مشترک توسط پیام لاریان و عماد حسینی نوشته شده است.
لاريان سه جایزه‌ بهترین نمایشنامه‌ و دو جایزه بهترین کارگردانی جشنواره تئاتر فجر را در كارنامه دارد.
دکتر عماد حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه و فیلم‌ساز آثار مستند و تجربی است. شاخص‌ترین اثر او «تهران، خانی آباد، 1366» در جشنواره‌های گوناگون جوایزی کسب کرده است.
جمله‌ای که نویسندگان از متن فیلمنامه انتخاب کرده‌اند، این است: «اون مثل تو نمی‌شه. تو فقط خجالت می‌کشی، اما اون باید زجرم بکشه»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *