سایه بیماری و کهنسالی بر سر اسطوره سینمای جهان

16:28

بازیگر فیلم‌های «الفی» و «تِنِت» گفت: ۸۸ سال دارم و به دلیل بیماری دیگر نمی‌توانم به خوبی راه بروم.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه انگلیسی اکسپرس، مایکل کین که بیش از ۱۳۰ فیلم در کارنامه پربار خود دارد و به بازی در فیلم‌هایی چون زولو (۱۹۶۴، سی اندفیلد) و شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (۲۰۱۲، کریستوفر نولان) شناخته می‌شود، در گفت‌وگو با رادیو ۲ بی بی سی به وضعیت نامساعد سلامتی خود اشاره کرد و گفت: مشکلی در ستون فقراتی دارم که بر پاهایم نیز اثر گذاشته و نمی‌توانم خوب راه بروم.
کین در ادامه با بیان این که چند کتاب منتشر کرده که موفق بوده‌اند، گفت: حالا دیگر بازیگر نیستم و نویسنده‌ام. این تغییر برایم بسیار لذتبخش است چون به عنوان بازیگر باید ۶ صبح از خواب بیدار شده و به استودیو بروید اما وقتی نویسنده باشید می‌توانید صبح‌ها بدون این که از تخت بیرون بیایید شروع به نوشتن کنید.
این بازیگر انگلیسی در ادامه با اشاره به این که وضعیت جسمانیش عامل تعیین کننده‌ای در تصمیمش برای بازنشستگی‌ست، گفت: دو سال است که پیشنهاد جدی نداشتم آن هم به خاطر این که در این مدت کسی فیلمی نساخته که بخواهم در آن بازی کنم. البته من ۸۸ سال دارم و همانطور که می‌دانید کمتر فیلمنامه‌ای هست که برای یک نقش اصلی ۸۸ ساله نوشته شده باشد.
سِر مایکل کین که از نمادهای سینمای انگلیس است در ۱۹۳۳ با نام موریس جوزف میکل‌وایت جونیور در لندن متولد شد. وی که کار خود در دنیای سینما را به عنوان دستیار مدیر صحنه آغاز کرد، در ۶ دهه‌ای که در این صنعت بوده به لهجه متمایز خود شناخته شده و دو جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است.
از جمله فیلم‌های معروف کین می‌توان به آلفی (۱۹۶۶، لوئیس گیلبرت)، کارتر را بگیرید (۱۹۷۱، مایک هاجز)، زولو (۱۹۶۴، سی اندفیلد)، ریتای محصل (۱۹۸۳، لوئیس گیلبرت)، هانا و خواهرانش (۱۹۸۶، وودی آلن) و قوانین خانه سایدر (۱۹۹۹، لاسه هالستروم) اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *