17:56

کارگردان نخستین فیلم سینمایی در فضا از آمادگی خود برای فیلمسازی در ماه و مریخ گفت.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کلیم شیپنکو، کارگردان شناخته شده روس، دیروز (سه‌شنبه، ۲۷ مهر) اعلام کرد ماموریت ۱۲ روزه وی در ایستگاه بین‌المللی فضا دید او درباره ظرفیت‌های سینما را تغییر داده و حالا آمادگی ساخت فیلم در ماه یا حتی مریخ را هم دارد.
شیپنکو و یولیا پرسیلد، بازیگر، روز یکشنبه (۲۵ مهر) پس از ۳۰ ساعت فیلمبرداری برای فیلم چالش به زمین بازگشتند، این اثر اولین فیلم ساخته شده در فضاست و رسانه‌های روسیه از آن به عنوان یک دستاورد جهانی یاد می‌کنند.
شیپنکو در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ساخت دنباله این فیلم در ماه گفت: ما آماده‌ایم. معتقدیم سینمای فضایی باید در فضا فیلمبرداری شود. اگر فیلم درباره ماه است بیایید به ماه برویم و اگر درباره مریخ است به مریخ.
وی افزود: چرا که نه؟ چرا سینما باید در یک استودیو فیلمبرداری شود؟
به گفته شیپنکو در جریان فیلمبرداری چالش، فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضا یا با گفتن دیالوگ‌های طبیعی با او همکاری کردند یا پاهایش را نگه می‌داشتند تا در خلا نیروی جاذبه به چیزی برخورد نکند. این فیلمساز روس گفت تجربه کار در فضا روش‌های جدیدی از فیلمسازی را به او آموخته است.
برخی صحنه‌ها که در زمین تجسم کرده بودم کاملا متفاوت از آب درآمدند. در فضا ممکن است دو نفر رو در رو باشند اما یکی از آنها سرو ته باشد و دیگری افقی. این شرایط خودآگاهی شما را به طور کامل تغییر می‌دهد.
پرسیلد که در فیلم چالش نقش پزشکی را بازی می‌کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی سفر کرده است، نیز درباره تجربه خود از بازی در فضا گفت: هر لحظه یک کشف بزرگ بود.
به گفته شیپنکو کار روی فیلم چالش تا پایان سال آتی میلادی به طول می‌انجامد و صحنه‌هایی که در فضا گرفته شدند احتمالا ۲۵ تا ۳۵ دقیقه تدوین نهایی را به خود اختصاص خواهند داد. با این حال هنوز زمان دقیقی برای اکران این فیلم اعلام نشده است.
اگرچه کسی از بودجه ساخت اولین فیلم در فضا خبر ندارد اما شیپنکو خاطر نشان کرد استقبال جهانی از این فیلم هزینه صرف شده را هر چه که باشد جبران خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *