17:31

فیلمبرداری فیلم «ماموریت غیرممکن ۷»، با وجود موانع ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، به سرانجام رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از ددلاین، فیلمبرداری قسمت هفتم از مجموعه ماموریت غیرممکن (Mission: Impossible ۷) با وجود موانع ناشی از کرونا، قرنطینه و شیوه‌نامه‌های سفت و سخت، سرانجام به پایان رسید.
کریستوفر مک‌کوری، کارگردان این فیلم، دیروز (شنبه، ۲۰ شهریور) با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر از تیم بازیگران و عوامل پشت صحنه که برای به سرانجام رساندن این پروژه بر موانع بزرگ غلبه کردند، قدردانی کرد.

در کپشن این مطلب که همراه عکسی از مک کوری و تام کروز ستاره و تهیه‌کننده ماموریت غیرممکن پست شد، آمده است: تمام آنچه نیاز دارید، یک گروه خوب است. خطاب به بازیگران و عوامل پشت صحنه شکست ناپذیر، توقف‌ناپذیر و سرسخت می‌گویم حتی تحت بهترین شرایط هم ساخت این فیلم غیرممکن بود. هنوز کاری را که انجامش دادید و چیزی که به آن رسیدید باور نمی‌کنیم. کلمات هیچگاه برای ابراز قدردانی و تحسین ما نسبت به شما و عزیزانتان کافی نخواهند بود. شما بهترین تیم جهانید.
جاده ماموریت غیرممکن به سمت نقطه پایان فراز و نشیب‌های فراوانی داشت؛ شیوع ویروس کرونا این پروژه سینمایی چالش‌برانگیز را به پروژه‌ای تقریبا غیرممکن تبدیل کرد. ضبط و فیلمبرداری این فیلم ابتدا قرار بود ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۰ (۵ اسفند ۹۸) در ونیز ایتالیا آغاز شود؛ اما همان موقع پارامونت اعلام کرد با توجه به ممنوع شدن تجمع توسط دولت محلی و برای احتیاط، ساخت فیلم را به تعویق می‌اندازد. پس از این ماجرا قرار شد فیلمبرداری‌ از ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹) از سر گرفته شود اما به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت ایتالیا به ماه ژوئیه (تیر ۱۴۰۰) موکول شد. در اکتبر سال ۲۰۲۰ نیز ضبط فیلم ماموریت غیرممکن ۷ دو دفعه به دلیل شیوع کرونا در بین عوامل به تعویق افتاد، یک بار در رم و یک بار در ونیز. اما این پایان ماجرا نبود.
قسمت جدید از مجموعه ماموریت غیرممکن دو بار دیگر هم به سد کرونا برخورد کرد، یک بار در فوریه سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس و یک بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع دوباره کرونا در بین عوامل. پروژه ساخت این فیلم همچنین وقتی دولت انگلیس از عواملی که از فیلمبرداری از ابوظبی برگشته بودند خواست خود را قرنطینه کنند، یک بار دیگر به تعویق افتاد. با وجود این، به کمک تام کروز شیوه‌نامه‌هایی تدوین شدند که فیلمبرداری این فیلم اکشن را از ایتالیا تا نروژ و لندن میسر کرد.
ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۲۱۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از چهار میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جان باخته‌اند.
شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش‌های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *