10:55

چهره اش مهربان و صدایش نرم و ملایم است. لهجه شیرین همدانی اش هم بیشتر او را به دلمان می نشاند. مادر است، یک مادر هنرمند که فرزندی هنرمند را هم در دامنش پرورش داده است. وقتی روزش را به او تبریک می گوییم، مهربانی در صدایش اوج می گیرد. رابعه مدنی، مادر همیشه مهربان سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را می گوییم که همه دوستش دارند.

رابعه مدنی، معلم بازنشسته آموزش و پرورش و بازیگر سینما و تلویزیون است. او بارها طراز مادر فداکار ایرانی را به واسطه نقش هایش برای بیننده ها تصویر کرده و قطعا در نقشِ واقعی مادرانه اش هم تَک است.

وقتی با او هم صحبت می شویم و از حس مادر بودن می پرسیم، به سرعت از فرزندانش یاد می کند که یکی از آنها امیرشهاب رضویان ـ کارگردان و فیلمنامه نویس سینما ـ است؛ می گوید: خداوند سه جواهر به من داده است؛ یک دختر نازنین و دو پسر مهربان و خوب. خدا حفظشان کند. ان شاءالله که عاقبت به خیر شوند. دلخوشی مادر فقط اولاد است. امیدوارم فرزندان هم قدر پدر و مادرشان را بدانند و مراقبشان باشند.

ایسنا به بهانه روز مادر در تماسی تلفنی با رابعه مدنی، با این بازیگر گفت وگویی داشته است که در ادامه می خوانید:

ـ خانم مدنی عزیز ـ «مادربزرگه» عزیز ـ (اشاره به نقشش در سریال وضعیت سفید) روزتان مبارک!

– خیلی ممنون … تشکر دختر خوبم. من هم به شما تبریک می گویم. به همه مادران عزیز به خصوص مادران ایرانی که مظهر لطف و محبت هستند، تبریک می گویم. ان شاءالله در هر گوشه از سرزمینمان که هستند سالم و موفق باشند و فرزندان هم قدر پدر و مادرانشان را بدانند. یک سخن مادرانه دارم و آن هم این است که مادری که بچه سه، چهار کیلویی اش را به یک نوجوان رشید تبدیل کرده، قدرش را بدانید. فرزندان عزیز حرمتشان را نگه دارید. هوای مادرتان را داشته باشید.

ـ چند فرزند دارید؟ به عنوان یک هنرمند از نقش مادرانه تان راضی هستید؟

– سه فرزند دارم که خیلی دوستشان دارم. الحمدالله بله راضی ام ان شاءالله خدا از ما راضی باشد. مادر بودن خیلی خوب است. خداوند مهربان مهر خاصی در وجود مادران قرار داده که وصف ناشدنی است.

این روزها چه می کنید، برای تلویزیون کاری دارید؟

– فعلا در خانه هستم، دو ـ سه ماه است که تقریبا بیکارم، البته دو سه پیشنهاد داشتم که باید بررسی کنم و ببینم چه می شود.

تلویزیون تماشا می کنید، از سریال ها راضی هستید؟

– تلویزیون را گاهی تماشا می کنم. مردم متاسفانه این روزها دلشان تنگ است و حوصله ندارند. کرونا حوصله همه را برده است. اگر کارهایی در تلویزیون باشد که مردم را سرگرم کند و کمی بخندیم، قطعا آرامش می گیریم و کمی به حال خوب مردم کمک می کند. مردم کشورمان این روزها به طنزهای خوب نیاز دارند. متاسفانه همه ما افسرده ایم؛ جوان و پیر هم ندارد، پس چه بهتر که حداقل تلویزیون طنزهای خوبی داشته باشد تا کمی حالمان را خوب کند. من خودم طی این دو سالی که به خاطر کرونا خانه نشین شدیم، پنج پتو بافته ام! چون واقعاً نمی شود رفت و آمد کرد و باید در خانه ماند. از مردم عزیز خواهش می کنم رعایت کنند، ماسک بزنند تا کرونا تمام شود. ما باید خودمان به خودمان رحم کنیم. ان شاءالله به حرمت این شب عزیز این بلا از کره زمین نابود شود تا مردم عزیزمان هم به آرامش برسند.

«مادربزرگه» عزیز روزت مبارک!
رابعه مدنی در سریال «وضعیت سفید» حمید نعمت الله 

 

خانم مدنی عزیز، مجموعه «وضعیت سفید» یکی از کارهای شاخص شما در تلویزیون بود که این شب ها از شبکه تماشا بازپخش می شود، این سریال را تماشا می کنید؟

ـ متاسفانه اطلاعی از بازپخش نداشتم و ندیدم. «وضعیت سفید» واقعاً از کارهای تک بود. دو سال تصویربرداری این مجموعه زمان برد. به یاد دارم هر روز پنج صبح راننده دنبالم می آمد و حتی نماز صبحم را در ماشین نشسته می‌خواندم تا ۹ صبح به لوکیشن برسیم. «وضعیت سفید» عالی بود. همکاری با آقای حمید نعمت‌الله بسیار خوب بود.

سریال‌هایی مثل «وضعیت سفید» در عین طنز پیام دارند؛ این در حالی است که خیلی از سریال‌ها ساخته می‌شوند اما متاسفانه پیام واقعی را نمی‌توانند برسانند. ان شاءالله آقای نعمت‌الله عاقبت به خیر شود. ایشان از کارگردان های آرام، بی دغدغه و بااخلاق جامعه هنری ماست که اصلاً به بازیگر استرس منتقل نمی کند.

«مادربزرگه» عزیز روزت مبارک!
رابعه مدنی و هومن حاجی عبداللهی در سریال در حال ساخت خوشنام

آرزویتان چیست؟

– مدام دعاگو هستم، دست به دعای خداوند مهربان که بر ما رحم کند تا این کرونا به آخر برسد. دلم برای مردم می‌سوزد، مدام در دعاهایم گریه می کنم، اشک می ریزم در خلوت، از خداوند می خواهم که بر ما رحم کند و این بیماری نابود شود تا مردم کمی به آرامش برسند. تنها دعا و آرزویم همین است. همیشه عاقبت به خیری برای همه مردم ایران و جوانان می خواهم.

پیامی به رئیس جدید صداوسیما دارید؟

– فقط خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم سال های سال همه مدیران در  کارشان موفق باشند، فقط اگر در تلویزیون طنز را بیشتر کنند خیلی خوب می شود؛ چون مردم این روزها دلتنگ و بی حوصله اند و تماشای طنزهای خوبی که حرفی برای گفتن داشته باشند تنها آرامش برای مردم می تواند باشد. امیدوارم روزی برسد مردم عزیزمان راحت و شاد باشند و عاقبت به خیر شوند.

«مادربزرگه» عزیز روزت مبارک!
رابعه مدنی در سریال از سرنوشت

 

تلویزیون را دوست دارید؟ و حرف پایانی اگر دارید در خدمتیم

– بله، خیلی تلویزیون را دوست دارم، راضی ام. تلویزیون نباشد دلم می گیرد. مغرب که می شود تلویزیون را روشن می کنم و تماشا می کنم.

باز هم در پایان ولادت حضرت زهرا(س) را به همه مادران عزیز تبریک می گویم. این عید بر همه مبارک؛ به ویژه مادران عزیز.

«مادربزرگه» عزیز روزت مبارک!
رابعه مدنی و فرزندش امیرشهاب رضویان در خندوانه

به گزارش ایسنا، رابعه مدنی، بازیگر سینما و تلویزیون زاده یکم دی ماه ۱۳۲۰ همدان است. “وضعیت سفید”، “پایتخت ۲”، “خانه اجاره ای”، “مدینه”، “تعبیر وارونه یک رویا”، “هیئت مدیره”، “سر دلبران”، “آچمز”، “ازسرنوشت ۴”، “داوران” و “دیوار شیشه ای” از مجموعه های تلویزیونی هستند که این بازیگر در آنها ایفای نقش کرده است.

مینای شهر خاموش، بوسیدن روی ماه، چهل و هفت و اشباح از جمله فیلم های سینمایی با بازی رابعه مدنی است.

مدنی همچنین در مجموعه نمایش خانگی “مانکن” حضور داشته است. او در سریال در حال ساخت “خوشنام” به کارگردانی علیرضا نجف زاده نیز حضور دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *