10:59

پرستار ویکتوریا دانشور با اعلام اینکه قلب او فقط با دستگاه می‌تپد، گفت: فقط پزشک متخصص می‌تواند تشخیص دهد که دستگاه چه زمانی می‌تواند قطع شود.
مهری بیرانوند، پرستار ویکتوریا دانشور (خواهر سیمین دانشور)، درباره وضعیت سلامتی او به ایرنا گفت: او در سی‌سی‌یو بیمارستان یاس بستری است. شب گذشته دکتر وضعیت او را بررسی کرد و گفت که تغییری در شرایط جسمانی او شکل نگرفته است، دکتر گفت که وی هشیاری ندارد و به دلیل کهولت سن از شبی که به اورژانس برده شده، هیچ امیدی نیست.
این پرستار با اعلام اینکه پزشک‌ها حتی یک درصد هم امید به بهبود ویکتوریا دانشور ندارند، بیان کرد: اگر از دستگاه جدا شود از دنیا می‌رود، زیرا فقط قلبش با کمک دستگاه می‌زند، از نظر سلامتی هیچ مشکل دیگری ندارد.
او با اشاره به اینکه هفت سال پرستاری ویکتوریا دانشور را انجام می‌داد، افزود: در طول این هفت سال حتی یکبار هم به پزشک مراجعه نکرد، در این روزها هم مشکلی از نظر قند، فشار خون و چربی ندارد، فقط به دلیل کهولت سن است که اینطور شد.
بیرانوند با تاکید بر توجهی که کادر درمان برای رسیدگی به ویکتوریا دانشور انجام می‌دهند، ادامه داد: فقط پزشک متخصص می‌تواند تشخیص دهد که دستگاه چه زمانی می‌تواند قطع شود. فکر می‌کنم به این دلیل که او فردی از خانوده دانشور است، بیشتر به او خدمت می‌رسانند، ویکتوریا دانشور فردی مهربان بود و همیشه لبخند به لب داشت هیچ وقت ندیدم که عصبانی شود.
به گفته او ویکتوریا دانشور در خرداد ۱۳۰۵ به دنیا آمده و پنج سال از سیمین دانشور کوچک‌تر است. سیمین دانشور در ۹۰ سالگی فوت شد. ویکتوریا تنها بازمانده دانشورها است.
به گفته بیرانوند لیلی ریاحی (خواهرزاده دانشور) هفته گذشته فوت کرد. ریاحی طی این سال‌ها در خانه ویکتوریا دانشور زندگی می‌کرد. او حدود ۷۰ سال سن داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *