12:49

یک هنرمند برزیلی با خاکستر به جامانده از سوختن جنگل‌های آمازون، دست به خلق هنر خیابانی زد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماندانو، از هنرمندان خیابانی اهل برزیل، با استفاده از خاکستر به جا مانده از سوختن جنگل های آمازون روی نمای ساختمانی در شهر سائوپائولو گرافیتی یک آتش نشان را به تصویر کشید که در وسط درختان قطع شده، زبانه‌های آتش و لاشه جانواران ایستاده است.
ماندانو که خلق این اثر یک هزار متر مربعی را نوعی کنشگری می‌داند، درباره کار خود گفت: من از مدرک جرم استفاده می‌کنم.
این هنرمند برزیلی در ماه ژوئن و ژوئیه (خرداد- مرداد ۱۴۰۰) بیش از ۱۰ هزار کیلومتر در برزیل سفر کرد و به جمع آوری خاکسترهای به جامانده از جنگل‌های آمازون، تالاب پانتانال، گرم دشت های گرمسیری سرادو و جنگل اطلس پرداخت. وی در جریان این سفر همچنین با آتش نشانان و داوطلبان دیدار و گفت‌وگو کرد تا داستانشان را از زبان خودشان بشنود.
ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل، در عمل به وعده خود در مورد توقف قطع غیرقانونی درختان در آمازون چندان موفق نبوده و در عوض با درخواست برای افزایش کشاورزی و بهره‌برداری از منابع طبیعی این بحران را تشدید کرده است.
ماهواره‌ها در ۳۰ روز ماه اوت (۱۰ مرداد- ۹ شهریور) وقوع ۲۸ هزار و ۶۰ مورد آتش سوزی در بخش برزیلی جنگل‌های آمازون ثبت کرده‌اند. این در حالی است که این جنگل سنگری بزرگ در برابر تغییرات اقلیمی است چون درختان آن حجم بالایی از گاز دی اکسید کربن را جذب کرده و به دام می‌اندازند. به علاوه براساس داده های موجود، در ماه سپتامبر (شهریور- مهر ۱۴۰۰) نرخ جنگل زدایی در این منطقه نسبت به یک سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.
ماندانو می‌گوید: این گرافیتی یک اثر اعتراضی است و فریادی برای کمک. من از تیم‌های آتش نشانی حمایت می‌کنم و خواستار پایان دادن به فرهنگ آتش افروزی هستم چون این فرهنگ ما را به سمت خودویرانی هدایت می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *