14:46

سامانه نمایش آنلاین «HBO» به صورت رسمی از ساخت یک مجموعه سریال بر اساس داستان‌های «هری پاتر» نوشته «جی. کی. رولینگ» خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، کمپانی برادران وارنر دیسکاوری در یک نشست خبری با روزنامه‌نگاران و سرمایه‌گذاران اعلام کرد که دو سامانه نمایش آنلاین «HBO Max» و «Discovery+» رسما در یک سرویس جدید با نام «Max» ترکیب می‌شوند و سریال جدید «هری پاتر» نیز که به صورت رسمی خبر ساخت آن تائید شد از این سامانه عرضه می‌شود.
اولین خبرهای ساخت سریال «هری پاتر» بر اساس رمان‌های محبوب نوشته «جی. کی. رولینگ» پیش‌تر مطرح شده بود که حالا به صورت رسمی تائید شده است.
هر فصل این سریال بر اساس یکی از کتاب‌های مجموعه رمان‌های «هری پاتر» ساخته می‌شود و کمپانی برادران وارنر دیسکاوری سریال را به عنوان «سریالی با طول مدت یک دهه» توصیف کرده که بازیگران کاملاً جدیدی در آن حضور خواهند داشت.
«کیس بلویز» مدیر محتوای «HBO» و «Max» بیان کرد: «هری پاتر یک پدیده فرهنگی است و واضح است که چنین عشق و عطش بی‌پایانی برای دنیای جادوگران وجود دارد. با مشارکت کمپانی برادران وارنر و جی.کی. رولینگ، این سریال جدید عمیقاً در هر یک از کتاب‌های نمادینی که طرفداران در تمام این سال‌ها از آن لذت برده‌اند، غوطه‌ور خواهد شد.»
«هری پاتر» در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها بسیار محبوب است. اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» در ابتدا در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و آخرین کتاب با نام «هری پاتر و یادگاران مرگ» نیز در سال ۲۰۰۷ انتشار یافت.
علاوه بر کتاب‌های «هری پاتر» که هر کدام پرفروش بودند، هشت فیلم «هری پاتر» تا به امروز ساخته شده‌ که مجموعا بیش از ۷.۷ میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند. همچنین مجموعه فیلم «جانوران شگفت‌انگیز»، پارک‌های موضوعی، اسباب‌بازی‌ها و بازی‌های ویدئویی از جمله بازی جدید «میراث هاگوارتز» بر اساس این داستان‌ها راه‌اندازی شده است،
نمایش موفق «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» نیز در برادوی به روی صحنه رفت که دنباله‌ای برای این مجموعه کتاب است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *