11:34

نمایش «عقاب» به کارگردانی ناصر آویژه که براساس شعری به همین نام نوشته پرویز ناتل خانلری نوشته شده این روزها میزبان مخاطبان تئاتر در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر است.
به گزارش مهر، نمایش زنده عروسکی «عقاب» به نویسندگی و کارگردانی ناصر آویژه این روزها در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. این نمایش ویژه بزرگسالان است و با همراهی موسیقی و خوانندگی زنده روی صحنه می رود.
داستان این اثر نمایشی براساس شعر «عقاب» سروده پرویز ناتل خانلری نوشته شده است.
«عقاب» شعر بلندی است از پرویز ناتل خانلری که سال ۱۳۲۱ در مجله مهر در تهران منتشر و به صادق هدایت پیشکش شد. این شعر که یکی از شاهکارهای ماندگار شعر فارسی است، شعری است سمبولیک که بر اساس دیالوگ بین زاغ و عقاب شکل گرفته است. عقاب در این شعر نماد انسان های آزاده است که عمر کوتاه اما با عزت را انتخاب کرده اند و برای عمر طولانی به هر پستی و حقارتی تن در نمی دهند. بر عکس زاغ که نماد انسان های حقیر است که عمر طولانی همراه با حقارت دارند و برای زندگی بیشتر به هر حقارتی تن می دهند.
در خلاصه داستان این اثر نمایشی، آمده است: «استاد صمیمی کارگردان مطرح تئاتر که به بیماری سختی دچار است، تصمیم دارد آخرین اثر هنری گروه خود را در فضای یک پارک برای تماشاگران اجرا کند. او اجرایش را بر اساس شعر عقاب سروده استاد پرویز ناتل خانلری آماده کرده است. اما در طول اجرا اتفاقاتی پیش آمده که مسیر نمایش را تغییر می دهد.»
ناصر آویژه نویسنده و کارگردان، علی یعقوب زاده تهیه کننده، ناصرآویژه، امیرحسین انصافی و شاهین گلکار بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل می دهند.
نمایش «عقاب» به نویسندگی و کارگردانی ناصر آویژه از نهم تا بیست و هشتم دی ساعت ۱۹:۴۵ با مدت زمان ۵۰ دقیقه و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است.
به تازگی تیزر این اثر نمایشی نیز با صدای زنده یاد استاد پرویز ناتل خانلری منتشر شده که در توضیح آمده است : «تقدیم به همه کسانی که در راه آزادگی و شرافت انسانی تلاش می کنند و گام بر می دارند.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *