16:56

علیرضا قزوه، نویسنده، شاعر و فعال فرهنگی، به سمت مشاور فرهنگی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی حکمی، علیرضا قزوه را به سمت مشاور فرهنگی ـ ادبی خود منصوب کرد.
در متن این حکم آمده است: «با عنایت به تعهد، تجارب اجرایی، اشراف ادبی و تلاش‌های پیگیر جنابعالی در گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، به موجب این حکم به عنوان «مشاور فرهنگی ـ ادبی ریاست سازمان» منصوب می‌شوید.
توسعه ارتباطات ادبی ایران و جهان، ایجاد شبکه‌ای از علاقه‌مندان شعر و ادب فارسی در خارج از کشور و فراهم کردن زمینه تربیت نسلی از ادیبان و فارسی سرایان در سراسر گیتی، مورد انتظار است.
از خداوند متعال توفیق روزافزون شما را در خدمت به گسترش همکاری‌های ادبی و فرهنگی ایران و با دیگر ملت‌ها خواستارم.»
علیرضا قزوه، (متولد ۱۳۴۲) دانش‌آموخته حقوق قضایی (کارشناسی)،‌ زبان و ادبیات فارسی (کارشناسی ارشد و دکتری) از سال ۱۳۸۵ هجری شمسی با عنوان رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، به فعالیت پرداخته و در بار دیگر از سال ۱۳۹۸ تاکنون، با عنوان معاون رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، اشتغال داشته است.
همکاری با رایزن فرهنگی ایران در تاجیکستان در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹، رئیس شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از جمله مسئولیت‌های وی بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *