15:56

با حضور معاون صدا و معاون اجتماعی نیروی انتظامی
از تولیدات جدید پلیسی ایرانصدا رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب های گویای ایران صدا با نام “مهران می خندد”، “ترفند”،”حیات جاوید” و من سرهنگ هستم با حضور علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و جمعی از هنرمندان درساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت صدا ، علی بخشی زاده معاون صدا در این مراسم طی سخنانی گفت: حق نیست فقط در هفته ای که به نام نیروی انتظامی است از کسانی یاد کنیم که امنیت همه ما در دستان آنان است.
وی از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند ، خواست تا به احترام زحمات پرسنل خدوم نیروی انتظامی یک دقیقه ایستاده ،کف بزنند.
بخشی زاده خطاب به سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: شما با علم ، دید و افتخار این لباس را بر تن کردید.من چه می توانم بگویم که حق مطلب را اداء کرده باشم و خدا گواه است که در مقابل شهدای زنده، زانوهایم می لرزد .من به وجود ارتش مقتدر، سپاه سرافراز، نیروی انتظامی و کسانی که مایه آرامش و امنیت هستند ، افتخار می کنم.چون در سایه این امنیت است که دانشمندان هسته ای ما فعالیت می کنند، نویسنده ها و اندیشمندانمان تلاش می کنند و تلاش مردم در زیر سایه و چتر امنیتی است که نیروی انتظامی به وجود آورده است.
معاون صدا با اشاره به اینکه اپلیکیشین ایرانصدا در هر روز 350 مراجعه کننده دارد ، افزود: تقریبا هر نفر بیست دقیقه از محتوای این رسانه استفاده می کند و شما تخمین بزنید که بایستی چقدر محتوا و تدارک آن قوی باشد تا جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان را داشته باشد.
علی بخش زاده در بخشی دیگر از سخنانش با ارشاره به فعالیت های نیروی انتظامی گفت: وجود نیرو و پرسنل خدوم ، تلاش گر و جان بر کف و مومن یکی از مولفه های اصلی موفقیت های نیروی انتظامی است.
معاون صدا تصریح کرد: اینجا آمریکا نیست که با آوردن جنازه ای در کشور وضع روحی مردم خراب شود ، وقتی در کشورمان ایران 300 شهید با افتخار تشییع می شود ،می دانیم که این عزیزان، مدال های افتخار مملکتمان هستند .هر شهید غیرت را در آحاد جامعه، بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه رسانه بال نیروی انتظامی است ، ادامه داد: اگر شما در حوزه امنیت فعالیت می کنید ما در حوزه امنیت روانی فعالیت می کنیم.
معاون صدا اظهار داشت: وقتی کتاب مختار را می خواندم با رفتار عجیب و هوشیارانه مختار آشنا شدم. او زمانی که بر منصب حکومت، نشست خواستار گردن زدن کسانی شد که در کوفه عملیات روانی ایجاد کردند و دل مردم کوفه را خالی کرده بودند.
بخشی زاده دومین مولفه اقتدار نیروی انتظامی را، نظام مدیریتی و منسجم و هماهنگ این نیرو ذکر کرد و گفت: در نیروی انتظامی، صداهای مختلف شنیده نمی شود و از نیروی انتظامی فقط یک صدا شنیده می شود.
معاون صدا ، آموزش بهنگام و مستمر نیروها ، تجهیزات به روز و به هنگام را از دیگر مولفه های نیروی انتظلمی شمرد و گفت: پنجه اقتدار نامحسوس پلیس در کشور دیده می شود .که من بایستی مولفه ای دیگر را به این چهار مولفه اضافه کنم .که آن «پیوست رسانه» است.
بخشی زاده با اشاره به 15 شبکه رادیویی و دوکانال مرتبط با حوزه رادیو خاطر نشان کرد: رفتار شما در نیروی انتظامی ، رفتار ما را در رسانه سامان می دهد و رسانه نسبت به شما، موظف و مکلف هستیم .
وی تصریح کرد: امید است هر چه زودتر با توجه به آرشیو غنی نیروی انتظامی، تهیه کننده های ما برنامه سازی خوبی از موضوعات داشته باشند و حسن باقری ها به جامعه معرفی شوند.
معاون صدا با اشاره به اینکه سردارحاجیان مسلط به چند زبان زنده دنیا هستند و مدیری کاربلد است، ادامه داد: قدرت کلمه با اعجاز همراه است.یعنی کلمه معجزه می کند و ما در رسانه رادیو با تخیل انسان ها سر و کار داریم و قدرتمان در برخی از مواقع از تصویر ، ماناتر است.
وی خاطر نشان کرد که آنتن در اختیار نیروی انتظامی است. چون نیروی انتظامی به وحدت ملی کمک می کند که این مهم یکی از کارکردهای رسانه است.
سردار مهدی حاجیان معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیزگفت: شما برنامه سازان با هنرتان کمک کردید که پلیس خدمتگزار و پلیسی که در تلاش است برای تحقق آرمان های مقام معظم رهبری قدم بردار ،پلیسی در تراز انقلاب اسلامی، باشد.
وی گفت: در همین ابتدای سخنانم از دکتر بخشی زاده که ایشان الگوی ما در همه زمینه ها هستند و افتخاری برای ما محسوب می شوند، تشکر می کنم.
سردار مهدی حاجیان افزود: خدمت آقای پیمان جبلی، رییس رسانه ملی هم تبریک عرض می کنم که با تیز بینی مقام معظم رهبری به ریاست سازمان منصوب شدند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری “نیروی انتظامی از ستون های ارزشمند انقلاب اسلامی است”
ادامه داد: همه به نحوی در حال خدمت هستند. اما پلیس در خدمت امنیت مردم است.همه عزیزان در نیروی انتظامی به ویژه مسئولان و مدیران تلاش می کنند تا سطح خدمتگزاری را ارتقاء دهند و نگاه حکیمانه حضرت آقا را عملی کنیم تا تصویری مقتدر و مهربان از ارزش نیروی انتظامی را نشان دهیم.
حاجیان تصریح کرد: امنیت فقط با همراهی و همکاری مردم تامین می شود .پلیس نهادی است که در بطن و زندگی مردم حضور دارد و همه با پلیس در ارتباط هستند .امنیتی که ما امروز داریم نتیجه تلاش همه عزیزان خصوصا پلیس است.
وی با بیان اینکه امنیت ذهنی بسیار بالاتر از امنیت عینی است ، گفت: حضور فیزیکال پلیس گاهی نمی تواند امنیت عینی را بسازد.اما تصویری که به کمک هنرمندان صدا و سیما ساخته می شود هیچ موقع دچار خدشه نمی شود.
سردار حاجیان با اشاره به اینکه 8750 کیلومتر مرز را با افتخار پاسداری و نگهبانی می کنیم و این وظیفه را قانون بر عهده ما گذاشته است بیان کرد: باید حس همکاری در مردم ایجاد شودومردم این امنیت را حس کنند.هر جا امنیت وجود داشته باشد سرمایه گذاری وجود دارد و در این راستاکارهای خوب شما برنامه سازان در راستای امنیت پایدار است.
وی ادامه داد: هوشمندی فقط استفاده از فناوری های نوین نیست و اگر تولیدات با ماموریت های ما سنخیت داشته باشد موفق هستیم.
حاجیان با بیان اینکه 26 سال کار پلیسی کرده است ، ادامه داد: نگاه پلیس های جهان با نگاه پلیس ایران متفاوت است. آن ها فرهنگ شهادت ندارند. همچنین روش تحقیق ، مصاحبه ما با جاهای دیگر متفاوت است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه ایران با 15 کشور دارای فرهنگ های مختلف، همسایه است ادامه داد: ما در مجموعه برخورد با عرصه مواد مخدر هستیم و در این راستا 13 هزار شهید و جانباز داریم که رسانه نتوانسته این خدمات را انتقال دهد.همچنین در سال گذشته هزار تن مواد مخدر کشف شده است که باز رسانه نتوانسته است خدمات پلیس را به جامعه جهانی نشان دهد.
سردار حاجیان در پایان گفت: ما نه تنها حافظ حقوق بشر هستیم، بلکه در خط اول مبارزه با جریانا های سازمان یافته و تروریسم هستیم که بایستی با زبان رسانه این مسائل را بازگو کنیم.
ایرانصدا و تغییر سبک زندگی
در ابتدای جلسه مهدی شاملو مدیر مجموعه ایرانصدا طی سخنانی گفت: مجموعه ایرانصدا دو وظیفه اصلی دارد .نه تنها ابزار دریافت شبکه های رادیویی است، بلکه 10 درصد از شنونده های رادیو از اپلیکیشین ایرانصدا استفاده می کنند که این احتمال وجود دارد با تغییر سبک زندگی ، تعداد شنونده ها از این ابزار نوین بیشتر هم شود.
شاملو با بیان اینکه ایرانصدا بدون رقیب فعالیت می کند، ادامه داد: در بخش صدای درخواستی 6 پایگاه موضوعی فعالیت می کند.که می توان گفت، با لطف و محبت همکاران،5 هزار کتاب گویا تجمیع شده است و 400 کتاب در سال به این مجموعه اضافه می شود که ژانرها و گونه های مختلفی دارد.
مدیر ایرانصدا با بیان اینکه یکی از جذاب ترین بخش ها، ژانرهای پلیسی و معمایی است ادامه داد: این مجموعه شامل ،آثار قوی و متقن در حوزه ادبیات خارجی بوده است که مجموعه پوآرو هم در ایرانصدا خوانده شده است.
وی ادامه داد در جلساتی که با نیروی انتظامی داشتیم پیشنهادی مطرح شد که بتوانیم در ژانر ادبیات ملی و مصادیق حقیقی پلیس کشورمان کار کنیم که این 4 اثری که امروز رونمایی شد، قدم اول همکاری ایرانصدا با نیروی انتظامی است.
شاملو با بیان اینکه ایرانصدا در حوزه کودک نیز می تواند فعالیت بهتری با نیروی انتظامی داشته باشد تاکید کرد: خوشبختانه نیاز رسانه ای و خوراک محتوایی در این مهم، وجود دارد که در همکاری بیشتر و چهارجوبی فعال تر می توانیم این کار را محقق کنیم.
در این مراسم هنرمندانی چون مرتضی حسنلو بازیگر سینما و گوینده رادیو ، سیاهی مهر بازیگر سریال گاندو، احمد خدابنده ،کاشانی سعید بارانی ،نوید جولایی فرزند استاد جولایی ،میلاد عندلیبی ، استاد محمد حاتمی ، علی اصغر قره خانی حضور داشتند.
نگین خواجه نصیر که با همکاری نوید جولایی ، میلاد عندلیبی ، احمد خدابنده از تهیه کنندگان این پروژه را به اتمام رسانده است گفت: نزدیک به یکسال پژوهش این کار را انجام دادیم تا بستری مناسب برای انجام دادن این کار فرهنگی را فراهم کنیم.در نقط صفر مرزی، رادیو همیشه ثابت کرده است که ماندگار است و ما می خواستیم با انجام این پروژه ، دانش رسانه ای و اجتماعی مردم بالا برود.
علی مسعود راد گزارشگر ورزشی که در ایرانصدا کارهای پلیسی انجام می دهد نیز گفت: به عنوان کسی که به مدت 40 سال است که همیار محیط زیست هستم از نیروی انتظامی تقاضا دارم که به یاد شهدای نیروی انتظامی مراسم درختکاری برگزار کنند تا به سر سبزی ایران عزیز کمک شود.
محمود رضا قدیریان نیز گفت: هر اتفاقی در دنیا به لحاظ جامعه شناسی و روان شناسی توسط رسانه شکل می گیرد، و ارتباط مردم با پلیس میسر نمی شود مگر اینکه شما از هنرمندان کشور استفاده کنید و از گوینده ها فقط به عنوان پیشانی در جاهای خاص استفاده نکنید.
یشانی هر کشوری ، سربازان فرهنگی آن کشور هستند.
استاد بهرام سروری نژاد هم بیان کرد: صدا ماندگارتر است اما به سیما توجه بیشتری می شود و دوستان معاونت صدا و دوستان نیروی انتظامی باید نگاه ویژه تری به رادیو داشته باشند تا کارهای فاخرتری ارائه شود. ما در کار خودمان هیچ گاه کم نمی گذاریم و باید بدانیم هنرمندان نیاز به دلگرمی های زیادی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *