11:23

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی تاکید کرد: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی میان انسان‌هاست، تئاتر خاستگاه کنار هم بودن و دوشادوش یکدیگرگام برداشتن است.
به گزارش ایرنا، در متن پیام قادر آشنا به مناسبت آغاز سی‌وسومین دوره جشنواره‌های تئاتر استانی آمده است: تئاتر جلوه‌گاه یگانگی و همبستگی انسان‌هاست، تئاتر خاستگاه کنار هم بودن و دوشادوش یکدیگرگام برداشتن است. تئاتر، محصول روابط انسانی در روزگار خویش است و عصاره‌ آن بازگشت به خویشتن خویش است.
این روزهای دشوار و صعب که پاندمی کرونا عزم به جدا کردن ما از هم کرده است و می‌دانیم به هنرمندان‌مان چه سخت می‌گذرد، گرد هم می‌آییم و چراغ صحنه‌های تئاتر را روشن کرده و با صدایی خروشان یگانگی را فریاد می‌زنیم و با آغاز جشنواره‌های تئاتر استانی رنج را با امید می‌آمیزیم و سختی‌ها را به رنگ عشق در صحنه‌های تئاتر ایران آغشته می‌کنیم و این بار هم چون گذشته‌ها با از خودگذشتگی تمام، تفکر، شادی و اندیشه را به جامعه‌مان باز می‌گردانیم.
آشنا در ادامه پیام تصریح کرده است: هرچند اگر به دید نیاید و به چشم جامعه جاری نشود، تاریخ قضاوت خواهد کرد که شما هنرمندان تئاتر، از جان گرانمایه‌تان گرفته تا تحمل رنج‌ها و مصائب دوری از صحنه‌ی تئاتر، زندگی زیباتری را برای مردم ایران زمین به ارمغان آوردید.
مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتهای پیام یادآور شده: اکنون پیروزی در این راه و آغاز پیوستگی با یکدیگر را آرزو دارم و با امید به مهر، رحم و لطف پروردگار از خدای منان، پایان خاموشی موقت چراغ تئاتر و ادامه راه و رهایی از این بیماری را خواستارم.

جشنواره‌های تئاتر استانی هر ساله به منظور کیفیت سنجی آثار هنرمندان نمایش سراسر کشور با هدف انتخاب بهترین آثار جهت معرفی و حضور در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به همت انجمن هنرهای نمایشی استان‌های سراسر کشور برگزا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *