11:18

فیلم کوتاه «دونده»، جایزه ده هزار دلاری بهترین فیلم‌نامه جشنواره هنگ‌کنگ را کسب کرد.
به گزارش رسیده، فیلم کوتاه «دونده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه از سومین دوره جشنواره فیلم دانشجویی هنگ‌کنگ معروف به اسکار دانشجویی آسیا GUFA شد.
مراسم اختتامیه این جشنواره، یازدهم نوامبر برگزار و فیلم کوتاه «دونده» در کنار فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، ایتالیا، کره‌ جنوبی، فرانسه و هنگ‌کنگ موفق به کسب جایزه بهترین فیلم‌نامه کوتاه جشنواره به ارزش ده هزار دلار شد. در این دوره ۲۳۴۱ فیلم از ۱۰۰ کشور در ۶ بخش متنوع این رویداد ۵ روزه ثبت‌نام کرده‌ بودند.
«دونده»، روایت پسر نوجوانی به نام حکیم است که در یکی از محله‌های حاشیه‌ای ایران زندگی می‌کند. پدر او در مسابقات دو، شرط‌بندی می‌کند. در آخرین بازی متوجه می‌شوند که قوانین بازی تغییر کرده‌ است. این تغییرات خانواده را تحت الشعاع قرار و حکیم را در دوراهی تصمیم قرار می‌دهد.
فیلم کوتاه «دونده» پیش از این در جشنواره‌های فیلم کوتاه ویکتوریا کانادا، زلین جمهوری چک، اوک‌ویل کانادا، جیفونی ایتالیا، ارلی‌برد بلغارستان حضور داشته است.
بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، حسن ترقی، اردشیر خدادوست، فریدون حامدی، ماردین شیخ‌مرادی، آرین مرادیان، ژوانا نصيری، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
«دونده» در خارج از ایران با عنوان RUSSIAN VODKA در جشنواره‌ها شرکت می‌کند و گروه دریچه سینما و مؤسسه بانتا فیلم، مسئولیت پخش بین‌المللی آن را به عهده دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *