خفتان آبی

فیلم «خفتان آبی» ساخته «مریم توزانی» به عنوان نماینده سیمای مراکش در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.

14:05

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، با نزدیک شدن به پایان مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها به اکادمی اسکار برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، سینمای مراکش نیز فیلم جدید «مریم توزانی» با عنوان «خفتان آبی» را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید.

این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم این بخش از جشنواره به انتخاب هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) شد و داستان زن و مردی را ورایت می‌کند که مغازه‌ای را در شهر سلا در کشور مراکش اداره می‌کند.

«مریم توزانی» پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ نیز با فیلم «آدم» نماینده سینمای مراکش در جوایز اسکار بود و سال گذشته در نگارش فیلمنامه فیلم «بیت‌های کازبلانکا» ساخته «نبیل عیوش» مشارکت داشت که در رقابت اسکار خارجی حضور داشت.

اخیرا فیلم «آرژانتین، ۱۹۸۵ » ساخته «سانتیاگو میتره» به عنوان نماینده آرژانتین و فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی نیز به نمایندگی از سینمای دانمارک به آکادمی اسکار معرفی شده‌اند.

تاکنون نزدیک به ۷۰ کشور فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی جوایز اسکار انتخاب کرده‌اند و فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی نیز نماینده ایران در این رویداد سینمایی خواهد بود.

آخرین مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳، تا سوم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱) است. فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی می‌شوند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *