8:19

فیلمبرداری فیلم سینمایی «یک تکه ابر» آغاز شد.
به گزارش بانی‌فیلم، فیلم سینمایی «یک تکه ابر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن پس از پیش تولیدی طولانی که حدود شش ماه به طول انجامید، در حال حاضر وارد مرحله فیلمبرداری شده است. پروژه جدید این کارگردان قدیمی مانند ساخته‌های قبلی او در مسیر سینمای جهانی و بدون مرز با حال و هوای موضوع اجتماعی ساخته می‌شود.
هدا مقدم‌منش، امیر مهدی حسن‌پور، جواد حکیمیان، فاطمه سراجی، نازنین مساواتیان، مهدی اختری، هانیه حسینی، عباس درویش‌زاده و یوسف احمدی بازیگران اصلی «یک تکه ابر» هستند.
داستان این فیلم به مشکلات خانم جوانی می‌پردازد که یک کودک با رویاپردازی‌های خود او را از اجتماع خشونت‌بار پیرامونش جدا می‌کند و در مسیر دیگری قرار می‌دهد… .
قوی‌تن که از سال ۱۳۷۰ تاکنون ساخت ۱۷ فیلم سینمایی و شش جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود دارد، حالا مشغول تهیه و تولید هجدهمین فیلم سینمایی‌اش است. این کارگردان درباره شرایط سخت فیلمسازی در روزهایی که تورم و گرانی سر به فلک کشیده به بانی‌فیلم می‌گوید: هنرمند باید در هر شرایطی به تولید اثر ادامه دهد تا حیات خود را به زندگی مردم جامعه خودش گره بزند، اما ساختن فیلم مستقل با شرایط فعلی جامعه که هزینه‌های گزافی را تحمیل می‌کند کار دشوار و غیر ممکنی شده است، یا باید رفت سراغ کارگردانی فیلم‌های بازاری یا این‌که باید برای ساختن یک فیلم با محتوا دیوانگی را پیشه کرد!
قوی‌تن همچنین درباره سرنوشت فیلم سینمایی «رویای سهراب» که به زندگی سهراب سپهری، نقاش و شاعر معاصر ایران پرداخته بود، اظهار داشت: من به عنوان یک فیلمساز با ساختن فیلمی درباره مفاخر کشورم از جمله شاعری محبوب و نامدار چون سهراب سپهری ادای دین کردم، اما به دلیل نابسامانی سینماهای کشور و پخش در شبکه‌های قاچاق، برگشت سرمایه‌ام به خطر افتاد، با این حال از این‌که اثری صادق و بی‌حیله در مورد سهراب تولید کردم خشنودم.
ساخته پیشین قوی‌تن با عنوان «زندگی و زندگی» این روزها در جشنواره‌های بین‌المللی در حال رقابت و نمایش قرار دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *