13:28

بانی‌فیلم: درحالی که اکران فیلم بالیوودی RRR نتوانست موقعیت مناسبی را پیدا کند امروز خبر رسید که این فیلم توانست به عنوان فیلم پرفروش گیشه سینماهای ژاپن دست پیدا و عنوان سومین فیلم پرفروش هند در ژاپن را از آن خود کند.
مهر به نقل از ورایتی گزارش داده:
فیلم پرفروش RRR از بالیوود ساخته اس.اس.راجامولی با بازی رام چاران و ان‌تی‌آر جونیور، همچنان مخاطبان ژاپنی را به سینماها می‌کشاند.
پس از گذشت ۲۰ روز از اکران، این فیلم توانسته است ۲۰۶ میلیون ین (۱.۴ میلیون دلار) کسب کند و تا به همین‌جا عنوان سومین فیلم پرفروش هند در ژاپن را از آن خود کرده و از فیلم «۳ احمق» عامر خان با فروش ۱۷۰ میلیون ین پیش گرفته است.
فیلم پرفروش دیگر هندی «باهوبالی ۲» آن هم ساخته راجامولی با فروش ۳۰۰ میلیون ین دومین فیلم پرفروش هندی در باکس‌آفیس ژاپن است اما این فیلم با ۶ ماه فروش به این جایگاه رسید و فیلم ۲ بار با فاصله در سینماها اکران شد که یک بار آن تدوین بین‌المللی و یک بار تدوین هندی بود.
«RRR» تدوین بین‌المللی ندارد و ویرایش متفاوتی نشده است.
اکران جهانی این فیلم نیز چشمگیر بوده و در مجموع ۱۴۵ میلیون دلار فروش کرده که ۱۴.۵ میلیون دلار آن در آمریکای شمالی بود.
در ژاپن این فیلم در ۲۰۹ پرده نمایش و ۳۱ پرده آی‌مکس در ۴۴ شهر اکران شده که گسترده‌ترین اکران برای یک فیلم هندی بوده است. راجامولی و ۲ بازیگر فیلم نیز با یک تور تبلیغاتی برای معرفی آن به شهرهای مختلف ژاپن سفر کردند.
در هفته‌ای که گذشت این فیلم ۷۳ میلیون ین فروش کرد (نزدیک ۵۰۰ هزار دلار) و بالاترین دستاورد یک فیلم هندی در هفته اول نمایش در ژاپن را از آن خود کرد. با این فروش این فیلم در جایگاه دهم پرفروش‌های ژاپن جای گرفت، اما ۹ فیلم دیگر همه ژاپنی بودند و در عین حال موفق شد تا فیلم‌های هالیوودی مانند «اسپنسر» و «سلطه دنیای ژوراسیک» را پشت سر بگذارد.
عنوان پرفروش‌ترین فیلم هندی در گیشه‌های ژاپن همچنان در دست فیلم «موتو» با بازی رایجینیکانت است که ۴۰۰ میلیون ین در ژاپن فروش کرده است. این فیلم سال ۱۹۹۸ در سینماهای هنری محدودی در ژاپن اکران شد اما به مدت یک سال به اکرانش ادامه داد.
با وجود این که فاصله زمانی ۲۴ ساله بین اکران «موتو» و «RRR» وجود دارد اما تورم قابل توجهی برای قیمت بلیت سینما وجود ندارد و در حالی که «موتو» با بلیت ۱۸۰۰ ین اکران شد قیمت بلیت «RRR» هم ۱۹۰۰ ین بوده است.
کارگردان بالیوودی راجامولی یکی از محبوب‌ترین کارگردان‌ها در ژاپن است و طرفداران زیادی دارد و با «باهوبالی ۲» در سال ۲۰۱۷ سینماروهای زیادی را جذب فیلمش کرد.
گفته شده سینماهای ژاپن در حال بازگشت به وضعیت کاملا عادی هستند و به ویژه از فیلم‌هایی چون «RRR» استقبال می‌کنند و انرژی فوق‌العاده فیلم‌های هندی را دوست دارند و احساس می‌کنند این فیلم‌ها به آنها شادابی می‌بخشند.

1 دیدگاه

  • سلام بهتر بود ذكر مي كرديد اين فيلم با عنوان خيزش غرش آتش چند ماه پيش به طور محدود در سينماهاي ايران اكران شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *