12:05

فریدون شهبازیان ـ آهنگساز و رهبر ارکستر ـ که در روزهای گذشته و در حین ضبط موسیقی یک سریال، از دو ناحیه دست راست و لگن دچار شکستگی استخوان شد، زیر تیغ جراحی رفت.

به گزارش ایسنا، فریدون شهبازیان که پس از انصراف از رهبری ارکستر ملی ایران در اسفند ۹۸، بیشتر زمانش را به آهنگسازی گذراند، در روزهای گذشته به صورت فشرده مشغول ساخت موسیقی تیتراژ سریال ماه رمضانی «یاور» برای پخش از شبکه سه سیما بود که به علت افتادن از پله‌های استودیو، دچار شکستگی استخوان از دو ناحیه شد.

بنا بر اظهارات حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در یک یادداشت، در پی این حادثه شهبازیان به دلیل ضرورت آماده سازی موسیقی سریال برای پخش در ماه مبارک رمضان، با وجود اصرار عوامل ساخت سریال مذکور به توجه ایشان به سلامتی خود و عمل فوری، از بستری شدن و عمل جراحی امتناع و با وجود تحمل درد شدید به دلیل تعهد به هنرش دیروز پنج شنبه ۱۹ فروردین از ۸ صبح تا ۸ شب موسیقی ۵ قسمت اول سریال را میکس و آماده نهایی و بر سریال سینک کرد.

شهبازیان ظهر امروز ـ شنبه ـ ۲۱ فروردین ماه، از ساعاتی قبل تحت عمل جراحی قرار گرفت. این خبر را آرمان زرین کوب، تهیه کننده سریال «یاور» به ایسنا اعلام کرد.

زرین کوب با ابراز امیدواری نسبت به بهبودی هر چه سریع تر فریدون شهبازیان، خاطرنشان کرد: آقای شهبازیان بعد از عمل جراحی، دو ـ سه روز در بیمارستان بستری خواهند بود تا به امید خدا پس از آن، برای ادامه کار در خدمت ایشان باشیم. بخشی از ساخت موسیقی انجام شده است و مابقی نیز باید به سرانجام برسد.

این تهیه کننده درباره همکاری با فریدون شهبازیان در مجموعه ماه رمضانی «یاور» نیز گفت: ایشان از پیشکسوتان عرصه موسیقی هستند و چون سریال ما هم تم جوانمردی داشت، به این نتیجه رسیدیم که آقای شهبازیان می توانند در این کار به ما کمک کنند. به همین دلیل با ایشان وارد گفت و گو شدیم و ایشان هم پذیرفتند در خدمتتشان باشیم.

به گفته این تهیه کننده سریال «یاور» مراحل پایانی ضبط را در تهران می گذراند.

سریال «یاور» با بازی داریوش ارجمند و به کارگردانی سعید سلطانی، در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فریدون شهبازیان از اواسط دههٔ ۵۰ ساخت موسیقی فیلم را آغاز کرد. پس از انقلاب اسلامی شهبازیان بیشتر تمرکز خود را بر ساخت موسیقی متن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی معطوف کرد که البته سهم فیلم‌ها به مراتب بیش از سریال‌هاست.

ساخت موسیقی سریال‌هایی همچون کلاه پهلوی، بخش چهار جراحی، باغ گیلاس، آوای فاخته، باران عشق، بازگشت به خانه و معصومیت از دست رفته در کارنامه هنری این آهنگساز دیده می‌شود.

همچنین حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی عصر امروز در توئیتی از موفقیت آمیز بودن عمل فریدون شهبازیان خبر داد و توضیح داد که با توجه به طولانی بودن عمل این هنرمند عازم آی سی یو خواهد شد تا پس از ۱۲ یا ۲۴ ساعت، بسته به نظر پزشک معالج وی، رصد و به بخش بستری منتقل شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *