11:43

سینمای ایران طی ۴ ماه اخیر، فراز و نشیب‌های بسیاری را در گیشه تجربه کرده است. در برخی از هفته‌ها رشد فروش داشته گاهی نیز با افت فروش همراه شده‌است که در این گزارش آنچه بر گیشه سینما در ۴ ماه نخست سال رفته را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، گیشه سینما در هفته اول مردادماه، بدون اکران فیلم‌های تازه نسبت به دو هفته موفق قبل باقی نماند و افت فروش تجربه کرد. سینمایی که در واقع طی ۴ ماه اخیر، فراز و نشیب‌های بسیاری را نیز تجربه کرده است. در این گزارش بر آن شدیم تا به معرفی ۵ فیلم پرفروش سینمای ایران طی ۱۳۰ روز ابتدایی سال بپردازیم.

سینمای ایران در ۴ ماه نخست سال چقدر فروخت؟ + فیلم

مسعود اطیابی که با دینامیت، رکورددار مخاطب و فروش در سینمای سال گذشته بود، برای گیشه امسال سینماهای هم شمشیر کشید. کمدی انفرادی پس از ۲ ماه نمایش، با جذب ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب، ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخت تا ادعای فروش ۱۲۰ میلیاردی این فیلم، چندان دور از انتظار نباشد.

دومین فیلم جدول فروش امسال، کمدی سگ بند است. فیلمی که در قالب اکران نوروز به روی پرده رفت و توانست در سال جاری، ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مخاطب داشته باشه و ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم بفروشد. اکران این فیلم البته همچنان ادامه دارد.

سینمای ایران در ۴ ماه نخست سال چقدر فروخت؟ + فیلم

در سالی که آمار اکران فیلم های اجتماعی ۲ برابر فیلم‌های کمدی بوده، علفزار توانسته با جذب ۴۲۵ هزار مخاطب، تا اینجاف پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی امسال باشد. فیلم کاظم دانشی تا امروز ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروخت و نمایش آن همچنان در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد.

سینمای ایران در ۴ ماه نخست سال چقدر فروخت؟ + فیلم

چهارمین فیلم پرفروش امسال، موقعیت مهدی است. فیلم هادی حجازی‌فر ۴۲۰ هزار مخاطب داشته و ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومن هم فروخته است.

سینمای ایران در ۴ ماه نخست سال چقدر فروخت؟ + فیلم

شادروان، دیگر فیلم اکران نوروز امسال، پنجمین فیلم جدول فروش سال تا به امروز است. فیلم حسین نمازی با ۳۰۰ هزار مخاطب، توانست ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بفروشد.

سینمای ایران در ۴ ماه نخست سال چقدر فروخت؟ + فیلم

سینمای ایران در ۱۳۰ روز نخست سال ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب داشته و توانسته با این میزان استقبال، به فروش ۱۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *