14:16

نسخه میکروی ۶ شاهکار هنری معروف که ابعادی برابر با سر یک سوزن دارند، در مجموع به قیمت بیش از ۹۰ هزار پوند به فروش رفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از بی بی سی انگلیسی، دیوید اِی لیندن (David A Lindon)، مجسمه ساز خلاق انگلیسی، تابلوی جیغ از ادوارد مونک، دختری با گوشواره مروارید از یوهانس ورمیر، نیلوفرهای آبیِ کلود مونه، دختری با بادکنک از بنکسی و آسمان پرستاره و گل های آفتابگردان ونسان ونگوگ را در ابعاد یک سر سوزن بازآفرینی کرده است.

هرکدام از این ۶ اثر میکرو پیش از برگزاری اولین نمایشگاه لیندن، به قیمت استثنایی ۱۵ هزار پوند به فروش رسیدند.

فروش استثنایی شاهکارهای هنری در ابعاد یک سر سوزن

فروش استثنایی شاهکارهای هنری در ابعاد یک سر سوزن

لیندن تا همین اواخر در حوزه مهندسی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۱۸ مجسمه‌سازی در ابعاد میکرو را به عنوان یک سرگرمی شروع کرد، سرگرمی‌ای که حالا در آن حرفه‌ای شده است. وی سخت برای پیشرفت در مهارت جدیدش تلاش کرد و مجسمه‌های کوچکی که از خواننده‌های مطرحی چون فردی مرکوری و ایمی واینهاوس ساخته بود، در مدتی کوتاه مورد توجه قرار گرفتند.

فروش استثنایی شاهکارهای هنری در ابعاد یک سر سوزن

این هنرمند انگلیسی در گفت‌وگو با شبکه بی بی سی هدفش از بازسازی شاهکارهای معروف هنری را به چالش کشیدن خود عنوان کرد:

این که در دنیای نقاشی‌ها کاوش کنم و ببینم تا کجا می‌توانم کوچکشان کنم، پیشرفت طبیعی کارم بود.

وی می‌گوید: خلق یک نقاشی میکرو دقیقا به همان فرآیندی نیاز دارد که یک اثر هنری در ابعاد کامل، با این تفاوت که در این کار تمرکز بیشتر روی انتقال خصوصیات هنری اثر اصلی و نمایش آنها در مقیاسی کوچک‌تر است.

فروش استثنایی شاهکارهای هنری در ابعاد یک سر سوزن

لیندن برای گریز از حواس پرتی و سروصدا شبها مشغول به کار می‌شود و روی هر اثر ۰.۵ میلی متری پلاستیکی بیش از یک ماه وقت می‌گذارد.

این ۶ نسخه میکرو از شاهکارهای معروف هنری همراه دیگر آثاری که به دست لیندن خلق شده تا ۲۹ اکتبر (۷ آبان ۱۴۰۰) در نمایشگاه یک شروع تازه (A New Beginning) در انگلیس به نمایش گذاشته شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *