16:16

قوانین جدید هندوستان درباره‌ی صحنه‌های مصرف دخانیات، غول‌های پخش‌کننده فیلم و سریال را به فکر راه‌حلی برای دور زدن این قوانین انداخته است.
به گزارش ایسنا، الجزیره با انتشار گزارشی به نقل از رویترز، از قوانین سخت‌گیرانه هندوستان در قبال پخش صحنه‌های مربوط به مصرف دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها گفته است.
این قوانین، پلتفرم‌های پخش‌کننده را وادار می‌کند که به هنگام پخش صحنه‌های حاوی استعمال دخانیات، از جملات هشداردهنده استفاده کنند. وزارت بهداشت هندوستان در هفته گذشته دستور داد که پلتفرم‌ها باید ظرف سه ماه هشدارهای بهداشتی ثابت را در صحنه‌های سیگار کشیدن وارد کنند.
استفاده از جملات سلب مسوولیت نسبت به پخش صحنه‌های حاوی مصرف دخانیات در ابتدای برنامه‌ها در مدت زمان حداقل ۵۰ ثانیه، از دیگر الزاماتی است که از سوی دولت هندوستان برای پلتفرم‌های پخش‌کننده فیلم و سریال در نظر گرفته شده است.
این قوانین برای پلتفرم‌ها یک چالش بزرگ محسوب می‌شود؛ چراکه آنها را وادار خواهد کرد که میلیون‌ها ساعت از محتوای وب خود را اصلاح کنند.
در نخستین قدم، نمایندگان غول‌های پخش‌کننده فیلم و سریال از جمله نتفلیکس، آمازون و دیزنی پشت درهای بسته دور هم جمع شدند تا شاید راهکاری بیندیشند.
و البته این شرکت‌ها و همچنین وزارت بهداشت هند به درخواست رویترز برای اظهار نظری در این زمینه پاسخ ندادند.
پیشتر هم تمام صحنه‌های سیگار کشیدن و نوشیدن الکل در فیلم‌ها، در سینماهای هند و تلویزیون این کشور، طبق قانون، نیازمند هشدارهای بهداشتی بودند، اما تاکنون هیچ مقرراتی برای غول‌های پخش‌کننده فیلم و سریال که محتوای آنها به طور فزاینده‌ای محبوب شده است، وجود نداشته است.
در سال ۲۰۱۳، وودی آلن پس از اطلاع از درج هشدارهای اجباری ضددخانیات در صحنه‌های سیگار کشیدن فیلم خود ـ «یاس آبی» ـ از نمایش فیلمش در هند جلوگیری کرد.
با این همه کارشناسان بهداشت و رسانه، از قوانین جدید ضددخانیات توسط هند، دومین تولیدکننده بزرگ تنباکو در جهان که هر ساله ۱.۳ میلیون نفر را در این کشور می‌کشد، استقبال کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *