16:27

جان ویلیامز آهنگساز «جنگ ستارگان» می‌گوید که بازنشسته نمی‌شود خبری که استیون اسپیلبرگ را بیش از همه غافلگیر کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، این خبری غافلگیرکننده، بیشتر از همه برای استیون اسپیلبرگ تعجب‌آور و مسرت بخش بود. اسپیلبرگ گفته من تازه فهمیدم که جان ویلیامز پس از ۵۰ سال فعالیت آهنگسازی فیلم، بازنشسته نمی‌شود.
جان تاونر ویلیامز آهنگساز، رهبر موسیقی و نوازنده پیانو آمریکایی است که در طول هفت دهه فعالیت حرفه‌ای خود برخی از محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و تحسین‌شده‌ترین موسیقی فیلم‌های تاریخ سینما را ساخته ‌است. او برنده ۲۵ جایزه گرمی، هفت جایزه فیلم بفتا، پنج جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب شده‌ است.
ویلیامز ۵۲ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده که بعد از والت دیزنی دومین شخص با بیشترین نامزدی است.
ساخته‌های او مظهر موسیقی فیلم تلقی می‌شود؛ کلسیک اف‌ام او را یکی از برترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک در تاریخ می‌داند.
در مراسمی که با حمایت مالی سینماتک آمریکا در سالن انجمن نویسندگان برگزار شد، جان ویلیامز سرشناس‌ترین آهنگساز هالیوود در پاسخ به سوال جان برلینگیم مدیر و نویسنده موسیقی فیلم ورایتی که پرسید جان، آیا واقعاً از سینما بازنشسته می‌شوید؟ آیا خانواده فِبلمن و ایندیانا جونز آخرین اثر شما در مقام آهنگسازی فیلم است؟ گفت: خب، استیون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او کارگردان است، تهیه کننده است، رئیس استودیو است، نویسنده است، بشردوست است، او یک مربی است. تنها چیزی که او نیست این است که او مردی است که نمی‌توانید به او نه بگویید.
اسپیلبرگ با خوشحالی گفت: این اولین باری است که تو اینچنین چیزی به من می‌گویی!
ویلیامز این را هم افزود که آرنولد اسپیلبرگ پدر کهنه کار استیون کارگردان در زمان جنگ جهانی دوم، در ۱۰۲ سالگی درگذشت، زمانی که ۹۹ و ۱۰۰ ساله بود هنوز در بنیاد شوآ کار سینمایی می‌کرد. این آهنگساز گفت: این همان چیزی است که او از من انتظار دارد. اسپیلبرگ پدر چنین انتظاری نداشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *