16:14

واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری مرکز آفرینش های ادبی قلمستان دومین برنامه «عصر تجربه» را با حضور حمیدرضا شاه آبادی برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این برنامه در ساعت 17روز دوشنبه 26 مهرماه در فضای باز عمارت سعدی واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود.
واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اصفهان با همکاری قلمستان با دعوت از نویسندگان و شاعران برگزیده کشور برنامه «عصرتجربه» را به صورت ماهانه برگزار می‌کند، هدف از برگزاری این برنامه انتقال تجارب نویسندگان و شاعران کشور در خصوص تولید آثار و کتابهایشان به علاقه‌مندان است.
دومین برنامه عصر تجربه به بیان مطالبی درباره استفاده از تاریخ در نگارش داستان و همچنین رمان نوجوان اختصاص دارد.
گفتنی است، حمیدرضا شاه آبادی متولد ۱۳۴۶، تهران و پژوهشگر تاریخ، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس معاصر است. نوشتن را از جوانی و بدون آموزش خاصی و با داستان کوتاه آغاز کرد. بعدها داستان‌نویسی را وسعت داد و چند نمایش‌نامه نوشت و چند فیلم کوتاه ساخت. اولین داستانش به نام «قبل از باران» در یک مجله هفتگی چاپ شد. پس از مدتی پژوهش در تاریخ را آغاز کرد و سعی کرد با بهره‌گیری از تاریخ و سرگذشت‌ها شخصیت‌ها و داستان‌هایی را روی صفحه بیاورد که به حقیقت و روایت تاریخ نزدیک تر باشد. وی آثار مکتوب بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می توان به «دیلماج» و «لالایی برای دختر مرده»، «کافه خیابان گوته»، «افسانه تیراندازجوان»، «هیچ کس جراتش را ندارد»، «وقتی مژی گم شد» اشاره کرد.
وی در سال 1398 هجری شمسی برای رمان ” دروازه مردگان ” برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد. در سال 2021 میلادی از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان کاندیدای جایزه ادبی آسترید لیندگرن معرفی شد. او همچنین از نویسندگان ادبیات نوجوان و بزرگسال و یکی از مدیران با سابقه نشر با مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مؤسسه نشر بین‌المللی الهدی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *