11:52

عادل بزدوده شرایط کار برای هنرمندان تئاتر عروسکی را بسیار سخت دانست و تصریح کرد که مدیران باید به فکر این هنرمندان که زندگی‌شان را از این طریق می‌گذرانند، باشند.
عادل بزدوده مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی که چندی پیش نمایش «حادثه‌ای در شهر عروسک‌ها» را به صحنه برد، به مهر گفت: به پیشنهاد گروه این نمایش را برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک ارائه دادم البته زیاد مایل به این کار نبودم زیرا کار من آماده است ولی گروه‌های دیگر باید طی ۲ ماهی که فرصت داشتند نمایش خود را آماده کنند که کار سختی است.
وی با بیان اینکه منتظریم مدیران و مسئولان راهکار مناسب‌تری برای هنرمندان تئاتر عروسکی در کل کشور در نظر بگیرند، متذکر شد: شنیده‌ام که اگر جشنواره تئاتر عروسکی تهران-مبارک در سال جاری برگزار نمی‌شد مدیران در جشنواره را با گل و چوب تخته می‌کردند و دیگر برگزار نمی‌شد. به همین خاطر در فرصت کم و به هر شکلی که شده این جشنواره را باید برگزار کرد.
بزدوده تصریح کرد: نباید گروه‌های تئاتر عروسکی را در شرایطی قرار دهنده که راضی شوند طی ۲ ماه و با هر سختی و مشقتی که هست کار خود را آماده کنند. بچه‌های تئاتر عروسکی حرفه‌شان این کار است و درآمدشان از این طریق کسب می‌شود. مدیران و مسئولان باید به فکر این هنرمندان باشند.
این هنرمند با سابقه تئاتر در ادامه سخنان خود گفت: تمرکز اصلی‌ام را روی آموزش در دانشگاه گذاشته‌ام تا تجربیات ۵۰ ساله‌ام را در اختیار جوانان و دانشجویان قرار دهم. گاهی که این دانشجویان از من درباره آینده کاری خود سؤال می‌کنند سعی می‌کنم با وجود اینکه واقفم چه سختی‌هایی برای کار و آینده کاری‌شان وجود دارد، جوابی خوش‌بینانه به آن‌ها بدهم.
وی در پایان یادآور شد: بچه‌هایی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به تازگی به صحنه برده‌اند مبلغ قراردادهای خود را با تأخیر بسیار زیاد دریافت می‌کنند در حالی که در گذشته این چنین نبود. فراموش نکنیم که اکثر هنرمندان تئاتر عروسکی از طریق اجرای آثار خود امرار معاش می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *