11:28

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیون نادر طالب‌زاده هستیم زیرا سواد رسانه‌ای ما را نسبت به تولیدات غرب بالا برد.
به گزارش ایرنا، محمدحسین صفار هرندی روز شنبه – ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱- در مراسم یادبود نادر طالب‌زاده گفت: رفتار غرب به خصوص آمریکایی‌ها با ما این گونه است که روایت غیررسمی و نگاه ساختگی و جعلی را به گوش ما می‌رسانند و خبر اصلی را به مخاطب خودشان می‌گویند. بی‌بی‌سی انگلیسی یک خبر را راجع به یک موضوع، متفاوت از بی‌بی‌سی فارسی به مخاطب خود می‌دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نادر (طالب‌زاده) روایت غیر رسمی برای مخاطب غربی فراهم کرد، اما جعل نکرد؛ او می‌توانست در جامعه غربی اثرگذاری داشته باشد. طالب‌زاده می‌گفت «درست است فاصله تکنولوژیک داریم‌، اما قدرت پیام می‌تواند این فاصله را جبران کند.»
صفار هرندی اظهار داشت: غربی‌ها که علیه سانسور شعار می‌دهند اما دست به سانسور شده‌اند. سر راه مردم فیلتر گذاشته اند. حاج نادر این چیزها را برملا کرد. مدیون او هستیم چون سواد رسانه‌ای ما را نسبت به تولیدات غرب بالا برد. او می‌گفت «باید به آمریکا خبرنگار بفرستیم‌. از آژانس‌هایی که انگ حکومتی ندارند باید بفرستیم. این کلاه را سر ما گذاشته اند که رسانه‌های آنجا حکومتی نیستند.»
«طالب‌زاده شاگردپروری نمی‌کرد و استاد پروری می‌کرد، کسانی را تربیت کرد که استاد مستندسازی جریان مقاومت هستند. برای دشمن شناسی نباید راه دور برویم، دشمنی که غربی‌ها به حاج نادر می‌ورزند علامت است»
در این مراسم که استاد میرباقری سخنران مذهبی آن بود، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، بیژن نوباوه وطن نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور، جمال شورجه کارگردان، سیروس مقدم کارگردان، احمد میرعلایی تهیه کننده و مرتضی شعبانی مستندساز حضور داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *