14:33

دفتر موسیقی مجوز ۱۸۶ تک‌آهنگ را در آبان ۱۴۰۱ صادر کرده که از این تعداد، ۱۵۸ اثر در ژانر موسیقی پاپ بوده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ۱۴۰۱ اعلام شد که براساس این آمار، مجوز یکصد و ۸۶ تک‌آهنگ، ۲۵ آلبوم موسیقی، هفت نماهنگ و پنج کتاب صوتی صادر شده است.
در میان تک‌آهنگ‌های مجوز گرفته، یکصد و ۵۸ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی، ۹ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، سه اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۲ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک و یک اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند.
در بخش آلبوم‌ها نیز مجوز ۱۴ آلبوم موسیقی ردیف دستگاهی، چهار آلبوم موسیقی پاپ، سه آلبوم موسیقی کلاسیک، ۲ آلبوم موسیقی نواحی و ۲ آلبوم موسیقی تلفیقی در آبان ماه صادر شده است.
در بخش نماهنگ‌ها، یک نماهنگ در گونه ردیف دستگاهی، چهار نماهنگ در گونه موسیقی پاپ و گونه موسیقی نواحی و موسیقی تلفیقی هر کدام یک نماهنگ داشته‌اند. در آبان امسال تائیدیه ۳۷۸ قطعه شعر صادر شده است.
برای این آثار فقط مجوز انتشار صادر شده و زمان انتشار آنها در اختیار مالک اثر است.
براساس این گزارش، در این بازه زمانی برای هفت استودیوی صدابرداری و مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری، مجوز یا تمدید اعتبار نیز صادر شده است.
همچنین پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ۲۳ تا ۲۷ آبان در گرگان برگزار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *