ریحانا هم میلیاردر شد!

17:29

نشریه فوربس آمریکا تازه‌ترین رده‌بندی ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرد. این فهرست شامل ۲ هزار و ۶۶۸ میلیاردر است که در مجموع از ثروتی معادل ۱۲.۷ تریلیون دلار برخوردارند.
به گزارش سایت یورونیوز، در صدر این فهرست ایلان ماسک قرار دارد. با جهش ۳۳ درصدی سهام شرکت تسلا، ماسک ۶۸ میلیارد دلار جدید کسب کرد و با ۲۱۹ میلیارد دلار مقام ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده است.
در رده دوم جف بزوس، مالک آمازون قرار دارد که به دلیل کاهش ۳ درصدی سهام این شرکت و همینطور افزایش کمک‌های خیریه‌اش، ۶ میلیارد دلار دارایی قبلی خود را از دست داد و با ۱۷۱ میلیارد دلار به رتبه دو سقوط کرد.
در رتبه سوم نیز برنار آرنو، سرمایه‌دار فرانسوی صاحب شرکت‌های تولید کالاهای لوکس قرار دارد که سال گذشته ۸ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرد و دارایی‌هایش در مجموع به ۱۵۸ میلیارد دلار رسید. بیل گیتس با ۱۲۹ و وارن بافت نیز با ۱۱۸ در رده‌های ۴ و ۵ قرار گرفتند.
در این فهرست کماکان فرانسواز بتانکور مه‌یر ثروتمندترین زن جهان که پدربزرگش غول لوازم آرایشی و بهداشتی «لورآل» را تأسیس کرد، با ۷۴.۸ میلیارد دلار مقام نخست را داراست. در مجموع ۳۲۷ زن در این لیست حاضر هستند که از میان آن‌ها ۲۲۶ نفر ثروت خود را به ارث برده‌اند و ۱۰۱ نفر میلیاردرهای خودساخته‌ای هستند که در صدر آن‌ها فن هونگ وی رئيس شرکت الیاف شیمیایی هنگ‌لی‌گروپ چین با ۱۸.۲ میلیارد دلار ثروت قرار دارد.
موکش آمبانی از هند با ۹۰.۷ میلیارد دلار دارایی همچنان ثروتمندترین فرد در آسیا نام گرفته است.
در اثر اعمال تحریم‌های جهانی علیه الیگارش‌های روسی پس از حمله روسیه به اوکراین و کاهش ارزش روبل، ۳۴ میلیاردر روسی در مقایسه با فهرست سال پیش از لیست خارج شده‌اند. ثروت ۸۳ فرد روسی که حضور خود را در جدول حفظ کرده‌اند نسبت به سال قبل دچار رکود یا کاهش شده و در مجموع به ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده است.
آمریکا با ۷۳۵ میلیاردر که ثروتی به ارزش ۴.۷ تریلیون دلار دارند همچنان در صدر جهان است. چین (شامل ماکائو و هنگ کنگ) با ۶۰۷ میلیاردر با ثروتی مجموعا به ارزش ۱.۹۶ تریلیون دلار در رتبه دوم باقی مانده است. در مجموع، میلیاردرهای چینی نسبت به سال پیش که حدود ۲.۵ تریلیون دلار ثروت داشتند حدود ۵۰۰ میلیارد دلار فقیرتر شده‌اند. پس از چین، هند با ۱۶۶، آلمان با ۱۳۴ و روسیه با ۸۳ نفر سه کشور با بیشتری افراد ثروتمند هستند.
انتشار لیست جدید در حالی صورت می‌گیرد که همه‌گیری کووید-۱۹، سقوط بازارهای سهام و کسادی تجارت به میلیاردهای جهان ضربه زده است. ۳۲۹ نفر عمدتا با سقوط ثروتشان به زیر یک میلیارد دلار از این لیست خارج شده‌اند که بیشترین تعداد از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۹ بدین سو است.
با این وجود در حالی که ۲۳۶ نفر به تازگی به این لیست اضافه شده‌اند، هزار نفر نیز نسبت به یک سال پیش ثروتمندتر شده‌اند. از جمله افراد تازه‌وارد می‌توان به ریحانا ستاره پاپ با ۱.۷ میلیارد دلار، پیتر جکسون، کارگردان ارباب حلقه‌ها و جرد کوشنر، سرمایه‌گذار و داماد دونالد ترامپ اشاره کرد.
۸۶ عضو این فهرست زیر ۴۰ سال سن دارند که در میان آن‌ها ملانی پرکینز بنیانگذار ۳۴ ساله پلتفرم طراحی گرافیک کانوا حضور دارد. از این تعداد ۱۲ نفر نیز زیر ۳۰ سال سن دارند از جمله کوین دیوید لمن ۱۹ ساله جوان‌ترین میلیاردر جهان و وارث داروخانه‌های زنجیره‌ای در آلمان موسوم به «دروگری مارکت» و گری وانگ ۲۸ ساله بنیانگذار ارز دیجیتال بنا بر گزارش فوربس در مجموع ارزش دارایی ثروتمندان جهان نسبت به سال گذشته که رکوردی ۱۳.۱ تریلیون دلاری را ثبت کرد، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱۲.۷ تریلیون دلار رسیده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *